söndag 31 augusti 2014

En hemlig dag

I dag är det söndag, det är dagen efter min dag med te-kvällsgänget.
En dag varje år ordnar en av oss en hemlig dag eller hemlig aktivitet.
I år var det min tur.
 
Visst tänkte jag på vad alla tycker om att göra men mest av allt utgick jag från mig själv.
Det var ju min dag.
Och det verkade som att det uppskattades.
 
Vi började med att ta tåget till Västerås.
Och där slog vi oss ner på några bänkar vid hamnen.
Jag gillar inte stress och att springa från grej till grej, gillar när livet känns lugnt och utan press.
Därför satt vi oss här en stund. Vi pratade, hade lite frågetävling, åt lite matsäck mm
 
 
Vissa av oss träffas ju inte så ofta så det behövs tid för prat.

 
Efter det var det dags att testa Segway. Jag har alltid velat åkt det så då passade jag på nu när jag ändå fick bestämma.
Lyckligtvis så hade ingen av de andra tjejerna heller testat Segway innan.
Det uppskattades av oss alla. Jättekul.


 
Efter det tog vi det lugnt, pratade, hade lite frågelek, strosade i en butik mm
Sen var det dags att äta.
Kajplats 9 fick stå för maten denna dag.
 
En underbar fisk - och skaldjursgryta, gott bröd, vitt vin, kaffe och tryffel.
Smaskens.


 
Mot kvällningen tåg vi tåget hem igen och tillbringade hela kvällen i vårat uterum.
Vi smaskade på ostar, korvar, vin och annat gott.
Och så pratade vi såklart.
 
Jag är ju förtjust i "tärningsleken" som vi brukar leka vid jul. När alla köper flera paket och så slår man tärning om paketen.
Och eftersom det var min dag så körde vi såklart den (i augusti!!!)

 
En dag precis i min smak, och som sagt, jag tror även den passade de andra tjejernas smak också.
 
Nu söndag, och i dag börjar jag på YOGA.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar