söndag 1 juni 2014

Långhelg

I går var sista dagen i månaden maj.
I dag börjar sommaren.
1 juni.
 
Härom dagen var vi till skogen. En lugn, skön och mysig stund tillsammans.
 

Det finns mycket att titta och känna på i skogen. Myrstack, maskrosor att blåsa, pinnar, kottar....verkligen en fridfull och rolig plats.

 
Karlbergsskogen som ligger ett stenkast från vårat hus är så himla vacker.
Jag kan aldrig se mig mätt.


Det var "yra" här i stan i helgen, så både i fredags och igår var vi ner på stan en sväng.
Vi hann med några karusellåk, lunch och umgänge med vänner och barn..

På fredagseftermiddagen åkte Joel på konsert i Stockholm, han var och såg Metallica. Jag och tjejerna var hemma och roade oss.
När tjejerna somnat hade jag tid för mig själv. Jag bakade och tränade och fixade med lite allt möjligt. En sån där skön kväll.



 
I går var vi på "vuxenfest". Tjejerna var hos mormor och morfar.
Det blev en sån där lyckad fest i vännernas trädgård. Vädret var perfekt och känslan densamma.
En sån kväll som man aldrig vill ska ta slut.
 
Picknick i skogen


 
 I dag fick vi sovmorgon, jag vaknade vid 8 men somnade om och sov till halv elva.
Jätteskönt att få sova ut och sen äta frukost i godan ro på altanen.
 
På eftermiddagen åkte vi iväg och hämtade hem våra fina flickor.
 


 
Nu på kvällskvisten kom vänner förbi och vi käkade tillsammans. En liten lekstund för barnen och skönt häng för oss vuxna.
 
 
Här är det två av oss som vilar i skogen.

 
I morgon har vi ledig måndag. En helt oplanerad dag som kommer bli så skön.
Alla skulle få ha den lyxen att börja veckan med en dag tillsammans. Den här tiden kommer jag många gånger se tillbaka på och minnas som så skön och fridfull.

 
I går när vi var på stan på dan så käkade vi lunch på ett ställe. Då hände något hemskt. Våra vänners dotter klämde sina fingrar i en dörr. Ååh...vad ont det gör i mig bara av att tänka på det. En gäst på restaurangen såg det och var snabbt upp och öppnade dörren.
 
Mamma Sofia fick snabbt dra i väg med Nelli till akuten och sen vidare till Västerås. En fraktur på pekfingret och hela handen gipsad i två veckor.
 
Stackars lilla Nelli.


 
Jag tror jag ska gå ut i trädgården en sväng. Det är en jättefin kväll som jag vill ta vara på.
Lite ogräs mellan plattorna ska få sig en omgång.
 
Hoppas ni alla haft en toppenhelg.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar