onsdag 28 maj 2014

Maj

 
Kan inte sluta tänka på dagarna förra veckan. De soliga varma dagarna. Visst kan jag tycka att det var lite väl varmt för att vara maj, men helt klart bättre än de kalla vindarna vi har i dag.
 
Vädret är inget vi kan styra över men jag kan ändå inte sluta vara rädd om min favoritmånad maj.
Vill att den ska vara så där lagom varm och frisk.
 
I alla fall så njöt jag för fulla muggar förra veckan.
Jag tog det väldigt lugnt, lämnade Meja-Lisa på dagis och gick sen hem och bara hade tid för mig själv och Iris. Inga inplanerade måsten, bara skön tid.
 
I dag gör jag likadant.
Syrenerna i blom, så vackert och så himla mycket vår.
 
 
Vår lilla lekpark i trädgården.

 
Maj är månaden då min förstfödda flicka är född.
Att kalasa i ett vårligt maj är mysigt.

 
Pionerna som snart slår ut i blom, men än så länge är det hårda fina knoppar, så som jag gillar de allra mest. 

 
En dag förra veckan hade vi mysig lek och umgänge hemma hos vänner.
Alltid lika enkelt, gästvänligt och avslappnat.
 
Härlig varm dag med bad, lek och välbehövliga lunch -och fikapauser.

 
Minstingen Emmi, så där ljuvligt nätt och söt.
 
 
Och så min lilla filur.
En elvamånaders "Gulligan" (ett finare smeknamn för huligan) som nu är både högt och lågt.
 
 
Lek i vattenspridaren gör ju varje unge lycklig.
 
 
 
I helgen är det yra här i stan, den årliga stadsfesten.
Hoppas verkligen på bra väder. Det är ju inge kul alls med folkfester utomhus om vädret inte är bra.
Vi är bjudna på fest på lördagkväll, det blir kul att gå bort på "vuxenpartaj".


 
Mitt lilla land som min pappa sått.
Med två småbarn hinner jag inte riktigt med allt jag vill. Så det är lika bra att hoppa över än att känna sig stressad över saker som inte blir gjorda.
 
Men här har i alla fall min pappa sett till att vi får lite dill, persilja och gräslök mm.
Nu ska jag bara komma ihåg att vattna och ta bort blommorna på gräslöken.

 
Rabarberna är stora och fina.
Borde ta och göra något av dom.
Kanske helgen bjuder på rabarberpaj eller något annat gott.

 
Sköna maj välkommen, snart går vi över i juni.
Härliga tider med mycket gemensam ledighet.
 
Jag njuter vidare
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar