söndag 11 maj 2014

Helgen och mina tjejer

En helg har passerat, men kvar återstår en ledig måndag tillsammans.
Vi har haft en bra helg. I fredags sov Meja-Lisa och Iris hos mormor och morfar.
Joel och jag var på middag i grannskapet. En middag med tema havet.
 
Vi bjöds på drinken Sea breeze, Västkustchips, romsnittar, gubbröra, torskrygg, en dessert som såg ut som en segelbåt, godisfiskar och mycket annat gott.
 
Under kvällen blev vi tilldelade temat för nästa middag.
Tema rosa.
Mitt huvud är redan i full gång att tänka och klura på vad vi ska ha och göra.
 
 
Jag fick tips om en dundershot. Man kokar riven ingefära, silar av och tillsätter honung och sen pressar i massa citronsaft.
Så i dag har jag gjort en flaska som vi ska "shota" på varje dag.
Jag tänkte att min lilla förkylning ska försvinna.
 
 
I går hade vi och vänner lite melodifestivalmys här hemma.
 
 I dag har Joel börjat på ett projekt till uterummet.
Det ska bli en bänk och ett skåp.
I bänken ska vi ha förvaring för papper, glas och sånt vi återvinner.
Skåpet får rymma krukor och lite sånt.
 
 
Så här ser det ut just nu, han står där ute i uterummet och bygger.
 
 
Själv har jag också hunnit med lite fix och trix. Jag har målat två stolar och så har jag rensat lite här och där.
Meja-Lisa har varit hos en kompis och lekt, granntjejen. Mysigt att ha en kompis så nära.
 
Till kvällen har vi ätit kebab tillsammans med vänner. Vännerna hade dessutom med sig rabarberpaj och vaniljsås.
 
Summerar jag den här helgen så är jag jäkligt nöjd.
Nytta och nöje har förenats.
 
 
Satt och tittade på gamla bilder. Här är Meja-Lisa när hon var tio månader.
 
 
Och här har vi en tiomånaders Iris.
 

 
När jag börjar titta på bilder så kan jag knappt sluta. Det är så himla kul att se tillbaka och se vad mycket som har hänt.
 
Nu ska jag ut i uterummet och göra Joel sällskap.
Ha en bra vecka.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar