torsdag 8 maj 2014

Mina tjejer och lite annat

Här hemma är det torsdags kväll, snart dags att gå och sova.
Det har varit en skön och bra dag. När de stora barnen var på dagis träffade jag två andra mammor med småtjejer, vi hade en skön stund och smaskade sushi till lunch.
 
Eftermiddagen spenderade vi här hemma med kompis och barn.
 
Mina flickor.
 
 
Iris är nu 10,5 månad. Så stor.
Hon är glad och sprallig.
Hon reser sig mot saker.
Hon kryper för fullt och far runt på golvet här hemma.
 
 
Meja-Lisa är snart fyra år, ja om en vecka är det hennes födelsedag.
 
En mysig och lätt fyraåring.
Hon har blivit så stor, och så klok. Helt plötsligt känns det att vi pratar på en annan nivå, mer som en liten vuxen. Hon förstår så mycket.
 
Just nu är det väldigt viktigt att få gå hem till kompisar själv. Eller inte bara kompisar, idag när jag berättade att hon skulle till mormor och morfar i morgon, då utbrast hon:
-Själv? får jag åka dit själv?
-Ja du och Iris ska dit.
-Men inte du och pappa va? Bara jag och Iris?
- Ja, bara du och Iris.
-Jihoooo!
 
Hon sov hos en kompis förra helgen och säger ofta att hon vill sova hos olika kompisar och andra vi känner. Själv!!!

 
I morgon ska vi bort på middag, på vuxenmiddag.
Det ska bli helt underbart.
På dessa middagar har vi teman, och i morgon är temat "havet".
Blir spännande att se hur det är tolkat.

 
Jag har varit hängig den senaste veckan. Lite lagom hängig så att allt blir lite extra jobbigt, och så lite grått och regnigt väder på det. Känner att det ska bli så skönt att vara barnfri i ett dygn. Att bara få vara vuxen, få prata ostört och inte behöva kladda med mat och sånt.
 
Sex vuxna och en trevlig middag. Toppen!


 
Sen är helgen oplanerad. Vi får se hur den fortsätter. Vädret ser ju inte jättelovande ut.
Jag vill ha såna där fina dagar igen, riktigt härliga majdagar.

Jag älskar ju maj, så som maj kan vara.
Snälla, kom tillbaka!

 
Nej nu ska jag ta och fixa lite smågrejer, sen är det dags att äntra sängen.
Bästa att vara pigg och alert i morgon.

 
Ha en fin helg.
 
Kram Sofia

1 kommentar: