onsdag 14 maj 2014

Maj

Det pratas om att våren är på väg tillbaka. Det ser lovande ut inför helgen Det passar mig bra.
Fredag är Meja-Lisas födelsedag, lördag är det cruising i stan och på söndag fyller bror min fyrtio år.
Och med sol och värme blir allt så mycket trevligare.
 
Jag får ju lite panik när jag märker hur maj håller på att regna bort. Jag ÄLSKAR månaden maj. Jag vill inte att en endaste dag ska gå till spillo, jag vill vara med när det grönskar, vill inte bara se det genom fönstret.
Trädgården frodas men vi kan inte ta del av den. Men nu hoppas jag att andra halvan av maj blir så där grön, skön och solig som den kan vara, som den ska vara.
 
Vår lediga måndag spenderade vi på hemmaplan.
Vi började med lite besök av mormor och morfar.
 
Morfar och Iris läser bok.
 
 
Joel snickrade klart möbeln till uterummet. Nu ska den bara målas sen är den färdig.
Tyvärr har jag insett att det inte finns tid för målning förens på måndag, alla dagar är fyllda fram till dess. Men då har vi något att göra då också.
 
I måndags fick vi även besök av farmor.
Ett mysigt besök med goda bullar som farmor hade med sig.
Mejjis var salig över att de hann med en hel del pysslande.

 
Min fina stora Meja-Lisa. Fyra år på fredag.
Så snäll, så klok och så mysig....och så lite tok och bus på det också.


 

 
I måndags kväll hade jag besök av mina "te-tjejer", några av dom i alla fall.
En mysig kväll med smaskigt att äta på.


 
I går, tisdag, var jag på frukost med mina "frukost-mammor". Så mysig att gå bort med de "små" medans de stora är på dagis.
Dessutom hade vi tur att alla bäbbar sov samtidigt, och alla i minst två timmar, så vi hann till och med att prata med varandra.
 
När vi hämtat de stora på dagis gick vi ner på stan och lekte i lekpark och åt en glass. Solen tittade till och med fram.

En löptur på det och sen en "må bra-kväll" hemma hos en kompis.
När jag kom hem plöjde jag och Joel igenom de två senaste avsnitten av "Biggest loser".
Vi är helt fast i det programmet, älskar att se hur de svettas, kämpar och gör så stora förändringar.
 
I dag har jag och Iris en dag på hemmaplan, jag hade tänkt klippa gräset när hon sover, men nu har det ju regnat. Får se hur det blir med det.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe.

Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar