lördag 15 mars 2014

Veckan som går

Ja ha, då har jag varit dålig på att höra av mig igen. Allt beror på att jag är dålig på att använda kameran. Den ligger allt för ofta stilla på sin plats på skåpet i hallen.
Men våren borde förändra det. Den ska förändra, kameran ska med oftare. Helt klart.
 
I kväll har jag en skön och ensam kväll. Tjejerna sover i sina sängar sen 19.15 och Joel är på partaj i grannstaden, väntas åter i morgon.
Jag njuter av tiden för mig själv, tyvärr kommer tröttheten smygandes, hade önskat att jag var hur pigg som helst. Det är så mycket jag vill göra när jag får tiden, synd att orken tryter då istället.
Men än har jag lite energi kvar.
 
Vår i lilla köksfönstret.
 
 
Jag är i rensar-tagen. Jag skulle vilja ha en hel dag för mig själv. Vill gå igenom skåp för skåp och låda för låda. Men med två små tjejer så får jag ta lite pö om pö.
Skafferiet har fått sig en vända och nu i eftermiddags gick jag igenom mina tränings- och myskläder.
För inte behöver man 10 t-shirtar, 4 överdragströjor osv osv.
Nej nu ska allt minimeras.
Det finns ingen skönare känsla än efter en rejäl rensning?!
 
 
Jag har gjort mycket skoj i veckan. Har träffat många kompisar och många barn. Vi har spenderat mycket tid utomhus i det fina vädret.
 
Jag har haft mammor och bäbisar på frukost här hemma.
 
 
Jag har ätit taco tillsammans med mina vänner och jag har njutit av mysiga kvällar här hemma i vår lugna vrå.
Blandat så som jag tycker om det.

 
Meja-Lisa har varit hos frisören och blivit med lugg igen. Hon gjorde det som bara "Nybergare" kan göra, hon somnade i frisörstolen. Skapligt avslappnad tjej.
 
Hon har cyklat flera dagar till dagis och är så lycklig när hon får ta fram sin cykel.

 
I dag har vi haft en skön dag på hemmaplan. Meja-Lisa var ute och lekte i sandlådan och Joel var ute en sväng och började klippa äppelträden. Men vindarna var kalla så han kom in rätt så snabbt.
 
Så vi har bara haft det bra. Lekt, slappat, badat alla fyra i badkaret, fikat, rensat och myst.
Härliga lediga dagar.

 
Vi har en robot-dammsugare och Iris är helt frälst i den.
Så fort den sätter igång så är Iris lugn som en filbunke, hon bara sitter och beskådar den.
 
Perfekt barnvakt när jag vill få något gjort.

 
Härliga unge som nu tar sig fram på stjärten.

 
Nu ska jag ta och kika runt lite här på nätet, på bloggar och annat intressant.
Sen gissar jag att det blir sängen.
 
Kram och God natt

 

 

2 kommentarer:

  1. Väldigt inspirerande blogg får jag säga! :) lika kul varje gång att läsa dina inlägg.. ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för värmande kommentar.
      Det är så himla kul att få en kommentar och respons på det man skriver.

      Ha en fantastisk dag du med.

      Kram Sofia

      Radera