onsdag 19 mars 2014

Snö igen

I dag när det snöade tänkte jag tanken att det var några dagar innan jul, jag försökte få in känslan i kroppen hur det känns när det snöar i december.
Men det gick inte, den där mysiga och stämningsfulla känslan infann sig inte.
 
Det finns inte något mysigt alls med att det snöar just nu. Vi har ju fått smak på våren och det får gärna fortsätta så.
 
Hoppas det blir kortvarigt och att knopparna får fortsätta frodas i trädgården.
 
 
Så i dag har jag mest tillbringat tid inomhus.
Jag och Iris var hemma hela tiden medans Meja-Lisa var på dagis.
Iris sov mycket så jag hann med lite av varje.
 
 
Efter dagis åkte vi hem till vännen Olle.
Några timmars lek, smaskigt mellis och skönt vuxenprat hann vi med.
 
Kudden ni ser där i soffan har min mamma vävt.
Jättefin tycker jag. Vi fick den av henne när vi fyllde år.

 
På tavellisten står en kakelplatta från Rif design, inköpt hos Lakewood beds and living.
I bland står den lutad där, och ibland står det fina saker på den på bordet.
 
 
Nu hoppas jag att snön är borta snart.
Gärna när jag vaknar i morgon bitti.
 
God natt
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar