måndag 3 mars 2014

Tjej-kalas

 I går hade jag och min vän Sofia kalas.
Vi har båda fyllt i februari och har alltid ett kalas gemensamt för våra vänner.
 
Det blev en mysig eftermiddag och kväll tillsammans.
Vi käkade pulled pork och smaskade på massa gott.
 
 
Sofia hade bakat pitabröd, gjort cole slow och en barbecuesås (med lite hjälp från sin sambo).
Så himla gott när man vet att allt är gjort på naturlig väg. Inget konstgjort här inte.
 
Härliga vänner.

 
Alltid snygga Mariah.

 
Till efterrätt bjöd vi på Sofias hemmagjorda franska maränger, frukt, glass, vispad grädde, chokladsås och så hade jag bakat nötchokladrutor efter min mammas recept.
 
Det var ingen som var direkt hungrig när de lämnade kalaset.

 
Jag fick massa fina presenter också.
De här fina muggarna.

 
Och så fick jag serveringsbrickan som ni ser i bakgrunden. Bra att ha när jag vill lägga upp goa korvar, skinkor och ostar.
 
På bilden är även min fina kanna från Rif design som jag köpt hos Lakewood beds and living

 
Dessutom fick jag den här fina vasen.
Jag har saknat en bra vas till alla tulpaner jag köper så här års.
 
 
Tusen tack tjejer för att ni kom och firade med oss.
 
I dag har vi ledig måndag och vi har ägnat oss åt lite av varje.
Joel har varit till tippen med ett stort lass skräp, vi har varit på stan och ätit lunch, Joel har varit och tränat och jag har rensat och grejat lite här hemma.
Skön måndag utan planer.
Följer ni serien "Tjockare än vatten" på ettan? Det gör vi.
Längtar till klockan nio ikväll, då blir det soffhäng och det sjätte avsnittet.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar