söndag 2 mars 2014

Middag med vänner

I fredags var vi på middag hos vänner här i grannskapet.
Middag med tema Italien.
 
Det var en helt fantastisk kväll. Barnfritt och bara tid för oss.
 
På eftermiddagen fick jag dock ett sms från min kära sambo där det stod att
 att han antagligen skulle bli tvungen att jobba hela kvällen, en sak som var TVUNGEN att vara klar innan klockan tolv på natten (!!!!) Helt galet och så sjukt tråkigt.
Jag som sett så mycket i fram emot detta, att vi två skulle få gå bort själva, tillsammans.
 
Efter att jag deppat nån timme så försökte jag tagga till och vara glad och tacksam över att jag i alla fall skulle få gå bort och äta god mat och ha trevligt. Värre var det ju för Joel som skulle få tillbringa fredagskvällen på jobbet.
 
När jag sen pratade med Joel lite senare så lät det positivare, eventuellt gick allt bra och han kunde åka hem under kvällen.
 
Så efter fördrink och innan det var dags för huvudrätt ringde Joel och sa att han var på väg. Vad glad jag blev. Femtio minuter sen och vi hade inte börjat äta än.
 
 
Värdparet.
 
 
Till och med jag fastnade på bild.
 
 
Som sagt så har vi börjat med tema på våra middagar och kvällens tema var alltså Italien.
Det strömmade Italiensk musik ur högtalarna och Italienska flaggor hängde lite här och där.
 
Underbart att sätta sig till dukat bord.
 

Vi började med Antipasti. En massa goda smårätter som vi mumsade i oss.
Vinet var underbart, ett nytt till varje måltid.
 

 
Varmrätten bestod av Saltimbocca och en krämig risotto. Underbara smaker.
 
 
Och jag som kanske inte är den som brukar minnas efterrätten mest av en middag fick den här gången prova på att göra det.
 
De var helt fantastiska smaker. Tre desserter på samma gång.
En underbar pannacotta, en ännu underbarare tiramisu och sen en jättefräsch dessert som kommer ätas/drickas många gånger i sommar.
Om jag inte minns fel så var det en klick citronsorbet, lite pressad citron och sen hällde man över en skvätt Prosecco.
 
Och så ett underbart dessertvin till det.


 
Världens finaste värdinna.
 
 
Och finas vänner.

 
Inte nog med det så serverades sen en fantastisk ostbricka.
Jag dööör vad mycket gott vi åt och drack.

 
Kvällen var så himla trevlig och intressanta samtalsämnen avlöste varandra. Vi ville aldrig gå hem.
Men när klockan visade fyra på morgonen insåg vi att det nog var dags att bryta upp. Hade gärna hållit på i många timmar till men i bakhuvudet visste vi ju att det fanns en morgondag.
 
Tusen tack E & P för att ni ordnade en fantastisk kväll.
Och tusen tack till F & J som var med och förgyllde den.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar