torsdag 16 januari 2014

Skön känsla

 Det är en sån där skön känsla i kroppen i dag.
Jag har klarat av en tio dagars fasta (har den här dagen kvar med upptrappning), jag ska gå på mysig te-kväll i kväll, i morgon är det fredag och fredagsmyyyyys som Meja-Lisa sjunger. Och sist men inte minst så ska vi på middag/fest på lördag.
 
Det kan inte bli så mycket bättre.
 
 
 
Det här med att fasta har verkligen gjort mig gott. Jag känner mig så pigg och fräsch, och dessutom är jag så himla mycket bättre i min rygg. Helt plötsligt kände jag förra veckan att ryggen inte alls protesterade hej vilt för vad jag än gjorde.
Har ingen aning om att fasta kan påverka men i kombination med annat så har något hänt.
Jag är mycket mjukare och rörligare. Jippi (absolut mitt största JIPPI)
 
Dessutom står det 3,5 kilo mindre på vågen. Jippi.
Trodde nog nästan det skulle vara mera, men jag är så glad att jag är piggare och att vågen visar en lägre siffra.
 
Nu ska jag göra allt för att det inte ska gå uppåt igen när jag börjar äta, men vätska och sånt lär väl fyllas på och det är nog oundvikligt att inte gå upp lite grann.
 
Men jag är så peppad att äta "rent", inte massa skit och gifter.
Det är väl det enda negativa med att vi ska på middag, att det kommer bjudas på så mycket god mat och dryck.
Jag måste verkligen vara försiktig. Gissar att magen kan protestera en del.
För jag tänker ha kul, inte bli dålig.
 
 
Nu är det snart dagas att gå och hämta Meja-Lisa på dagis. Hoppas bara Iris vaknar innan det är dags att gå. Inge kul att väcka henne.
 
Ha en fin dag.
 


Kram Sofia
 


1 kommentar:

  1. Guuu vad duktig du är/har varit!!! Förstår verkligen känslan av att ha "renat" kroppen, grymt!

    Härligt med en så go känsla nu inför helgen och allt. Känner samma, fast för mig är det den här vintern som äntligen kommit som gör mig alldeles lycklig. Äntligen. Ska bli supermysigt med helg nu och bara få vara och kunna njuta av allt som hör den "riktiga" vintern till.

    Kramar i massor

    SvaraRadera