söndag 19 januari 2014

Dagen efter

Nybadad Iris
 
Här är det söndagseftermiddag. En söndag som bara innehåller "slöa", "slappa" och "mysa".
Vi är ju lite "dagen efter" här hemma.
Jag och Joel är "dagen efter fest" och Meja-Lisa är "dagen efter kräkkalas".
 
När vi helt ovetandes var på fest igår så torkade mormor och morfar spyor här hemma.
Meja-Lisa hade somnat på sitt lekrum strax efter att vi gått iväg. När det sen var dags för taco-middag så väckte de henne, och på vägen till bordet drog hon ur sig fyra stora kräkor över golvet (!!!).
 
Hon ville inte ha någon mat utan fick efter ett bad gå och lägga sig och somnade på en gång.
Sen sov hon hela natten och inga mer kräkor.
 
I dag har hon varit lite slö och inte velat äta så mycket men inget annat fel. Så vi har mest myst.
Nu har hon beställt spagetti och köttfärssås. Får se om hon slevar i sig det som vanligt.
 
Det enda hon åt i går som vi andra inte åt var ett pepparkakshjärta som hängde kvar inne på toaletten sen jul. Kan det bli dåligt av "toalettlukt"?!
 
Vi tog oss ett bad tidigare idag. Iris premiärbadade i stora badkaret. Mysigt att gå ner i källaren alla fyra och bada tillsammans. Iris trivdes som fisken och badade länge.
 
När det var dags för Iris eftermiddagslur så satt vi andra tre på "Madagaskar 2" och kröp ner under täcket i soffan. Jag sov väl efter tio minuter och såg inget mer av den filmen.
 
Ja ni hör ju, en väldigt skön och slapp dag.
 
Gårdagskvällen var helt perfekt. Precis som jag hade önskat "min första middag/fest" efter graviditet och sex månaders ammande.
En utsökt middag bjöds vi på, gott dricka och en jäkla massa bra musik och dansande.
Det här gör vi snart om.
 
Nu ser jag fram emot att barnen somnar ikväll, då ska jag och Joel titta på film. Det verkar bli "Känn ingen sorg".
 
Ha en skön söndag ni med.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar