tisdag 21 januari 2014

Bra dagar

Magsjukan härjar på Meja-Lisas dagis så vi har varit hemma idag, eller inte hemma utan hos mormor och morfar. Vi har ätit frukost, lunch, fikat, varit ute på promenad och lekt på min gamla skolgård.
 
Och mormor gjorde hemmagjord mat till Iris, ett helt lass som jag nu ska frysa in.
De där burkarna kan ge mig lite ångest, dyrt och drygt att släpa hem från affären.
Men de är perfekta att slänga ner i väskan när vi ska iväg. Jag skulle aldrig vilja vara utan dom men det känns bra att ge Iris lite hemlagat också.
 
Meja-Lisa blev kvar hos mormor och morfar, jag och Iris är nu själva hemma. Joel jobbar över.
Lika bra att stanna hemma från dagis så länge den där magsjukan är kvar.
 
I går fyndade jag lite på Netto, lite smått och gott till lekrummet.

Lådor till Meja-Lisas alla teckningar.
 
 
En liten "hus-hylla" till hennes småfigurer
Se så fint hon ställt upp och plockat om.
Perfekt också så inte lillsyrran når.
 
 
Där står hon på pallen och tittar och klämmer på alla figurerna.
 
 
Två kuddar blev det också.

 
Det blev en del annat också, jag var på shoppinghumör igår.
Men det är ju så kul med billigt och fint.
Heja Netto.
 
Jag är så lycklig över att vi har de här lediga måndagarna tillsammans, det är så sjukt skönt och mysigt. Vi bara är, vår lilla familj.

I går åkte vi till badhuset i Arboga. Det var jättelite folk och så lugnt och skönt.
Meja-Lisa var i himlen, hon simmade, hoppade, åkte rutschkana och bara njöt.
Vi var där i fyra timmar och hon var i vattnet i 3,45.
Iris var också så himla nöjd, badade jättelänge och bara hade det bra.

På vägen hem köpte Joel och Mejjis semlor som vi tog med hem och de mumsade på. Jag älskar semlor men ska spara mig lite. Det blev ju mycket gott i helgen och blir även nu i helgen. Kan ju inte äta onyttigt varje dag.
Men nån dag ska jag unna mig en semla, en hel, bara till mig. Mums.
 
Iris har nu somnat och jag ska strax slänga mig i soffan. Känner mig rätt trött. Båda tjejerna vaknade 06.15 i morse och det är lite för tidigt tycker jag.
 
I morgon är en jättebra dag.
Först frukost med lite mammor och barn och sen på kvällen ska vi i mitt tjejgäng äta taco.
Mycket trevligt umgänge.
 
Kram Sofia

2 kommentarer:

  1. Netto - aldrig varit på, men tydligen värt ett besök vid nästa Valskogsbesök! Gillade hyllan! /Jenny

    SvaraRadera
  2. Köpte Marimekkoservetter på Netto för en tjuga, grymt! De har sina guldkorn,,,

    Kram <3 S

    Ses på lördag

    SvaraRadera