torsdag 23 januari 2014

Slappardag

 
I dag har vi haft en riktig slappardag, jag och mina tjejer.
Det fanns ingen energi alls i min kropp när jag vaknade, och det fylldes inte på någon under dagen heller.
Solen sken ute och det hade varit en jättefin dag att tillbringa utomhus. Men bara tanken på att bylsa på mig och två tjejer våra ytterkläder fick mig att krypa ännu längre upp i soffhörnet.

Så fort Iris sov så kröp Mejjis och jag ner under täcket i soffan. Hon var lika sugen på att mysa som jag. Att det var tecknat på tv:n brydde jag mig inte om, bara jag fick ligga där och inte göra ett dugg.

Nu har jag några saker jag ska göra här vid datorn sen ska jag göra mina ryggövningar, ta en dusch och sen slänga mig i soffan, igen!

Två fina nybadade tjejer ligger i alla fall och sover i sina sängar. Skönt.

I går däremot var en jättebra dag med mycket energi och trevligheter.
Frukost tillsammans med tre andra mammor och våra minstingar.
En jättetrevlig stund där jag passade på att ta några foton av två av tjejerna.

 
 Underbart söta Emmi.
Snart fyra månader.

 
 

På eftermiddagen gick vi ner på stan. Vi fyndade lite "halva reapriset-plagg" till barnen innan vi begav oss hemåt igen.

 
Mot kvällningen åkte vi och handlade taco och åkte hem till en kompis och åt, babblade och bara hade det mysigt.
En mycket trevlig och mysig kväll.

 
Fina och glada Ally.
Elva månader.
 
 
I morgon ska vi på Klapp & Klang i kyrkan, det är fredagsnöjet vi ägnar oss åt nästan varje fredag.
Först sångstund, fika och lek i kyrkan, sen lite lek ute, vidare och äter kebab på stan, sen lite lek ute igen och sist eventuellt hem till någon av oss och har en mysig eftermiddag.
Ja det är så våra fredagar brukar se ut.

 
Nu ni, nu ska jag träna och sen ta den där sköna duschen.
Ha en bra kväll.
 
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar