måndag 13 januari 2014

Dagar fyllda av energi

 
 Här är det måndagskväll och båda tjejerna har lagt sig. Klockan är tjugo i sju och jag ska strax ta min sista "soppa" för dagen. Ska bara skriva lite här först.
 
I dag är det dag 7 av 10 av fastan. Bara tre dagar kvar. Eller egentligen bara en dag av ren fasta, sen är det upptrappning i två dagar.
Skulle jag inte på en fest/middag på lördag så tror jag faktiskt att jag skulle ha kört på några dagar till. Men jag behöver de här dagarna för att trappa upp och för att magen ska komma i balans.
 
I går hade jag en sån där dag när jag var superpigg och hela kroppen var fylld av energi. Jag hade kunnat bestiga ett berg kändes det som. Men jag tillbringade min tid i köket istället.

Joel var lite "dagen efter" och slappade gärna med tjejerna i lekrummet, detta gjorde att jag fick massor av tid att greja för mig själv.
 
Jag rensade fruktskålen och gjorde en stor fruktsallad till Joel, kompis och Mejjis. Jag rensade frysen och lagade iordning lunch till dom av frysrens.
Jag bakade valnötsbröd.
 
 
Jag rullade köttbullar och stekte.
 
 
Ja en hel del sånt skönt fix fick jag gjort.
 
Och jag fotade lite här hemma, här i rummet där vi tillbringar massor av tid.
Vardagsrum/matplats/datahörna, allt i samma rum.
   
 
 
Här är datahörnan där jag sitter just nu.
Det är så skönt att ha en dator här i vardagsrummet tycker jag.

 
I dag har vi haft en skön dag tillsammans. Det här med att Joel är ledig på måndagar är ju bara så himla underbart. Så vill jag alltid ha det, och så önskar jag att alla hade det.
Ingen söndagsångest och ingen känsla att helgen är över.
 
Den här dagen blir liksom "extra" och vi känner inte att vi måste göra något med den, vi bara gör det som faller oss in.

 
Vi har hunnit med en hel del nu när jag ser tillbaka på dagen.
Naprapatbesök för min del, utelek och till återvinningen med glas och flaskor som Mejjis drog på pulkan dit, en vända på stan för min del, gymmet för Joels del, en liten visit av Mariah.


 
Ja en så bra dag som snart ska fortsätta i soffan.

 
Hittade en bild som är tagen för exakt tre år sedan.
Jag och Meja-Lisa.
 
Jag tycker faktiskt inte att de är så lika, hon och Iris. Självklart ser jag en hel del likheter men även många olikheter.
 
En liten Toka som nu är så stor.
 
 
Ja men det var nog allt för den här gången.
Nu min grönsaksbuljong och sen idrottsgalan på tv.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar