söndag 1 september 2013

Slut på helg

Slut på helg och en ny vecka börjar snart.
Helgen har innehållit både det ena och det andra.
 
I fredags eftermiddag hade jag besök av en mysig vän, en tjej som jag gärna pratar länge och djupare med. En sån människa som jag gillar, som öppnar sig och som man får komma in på livet.
En tjej som jag umgicks med för många år sedan när hon fortfarande bodde kvar i hemstaden.
 
Nu bor hon en bit iväg, och vi träffas inte så ofta men våra vägar möts varje dag via Instagram och våra bloggar.
Det känns som vi har koll på varandra ändå.
 
Här hänger hon med mina tjejer och får tillfälle att prova Meja-Lisas fina hatt...
 
 
Det är bara synd att vid dessa tillfällen, då jag träffar någon som det finns hur mycket som helst att prata om...ja då har jag två ungskruttar som vill ha uppmärksamhet.
 
Till en början gick det jättebra. Iris sov och Meja-Lisa skötte sig galant.
Men ju mer tiden gick så krävde tjejerna mer och mer av min uppmärksamhet, och det i sin tur gjorde att jag tappade mer och mer fokus på samtalen med M.
 
Jag gissar att de flesta mammor känner igen sig i detta. Det är ju en sak när man träffas med barnen och mer för "barnens skull", då är det klart att barnen ska få uppmärksamhet.
Men i de här stunderna vill jag bara vara Sofia, vill vara mig själv och bara fokusera på intressanta och trevliga samtal.
Jag vill inte behöva ha koll på två tjejer, jag vill inte bli avbruten, jag vill inte be min vän vänta
Jag vill vara där.
 
Så nästa gång kör vi barnfritt eller på barnens villkor, nåt där i mellan funkar inte riktigt.
 
Jag ska bli bättre på det över lag, känner att jag har behov av att träffa vänner, och sitta och prata ostört.
Det är jättemysigt att träffas med barnen.
Men jag behöver det andra också.
 
Det blev en sväng i skogen också, den där fredagseftermiddagen...

 
Hela lördagen tillbringade vi nere på stan. Vi började med frukost på Stenugnsbageriet och sen vidare på "barnens dag".
En mängd olika aktiviteter och evenemang bjöds vi på.
Meja-Lisa hade hur kul som helst....och då är ju vi föräldrar rätt nöjda också.
 
Kvällen tillbringade vi i soffan.
Såg filmen "The Impossible"
En berättelse om en av de tusentals familjer som drabbades av tsunamin.
Usch och fy....egentligen tycker jag inte om att se eller läsa om tragiska händelser, men jag känner ändå att det ger någonting. Filmen fick mig att tänka till, att tänka på vad som är viktigt och inte.
 
 
I dag började jag och en vän att cykla iväg på en loppis.
Vi fyndade båda två.
Jag köpte bland annat en trälåda med lock som jag ska måla och sen ha i Iris rum, till leksaker.
Och fyra ramar som redan fått kort i sig, ska bara ta och sätta upp dom på väggen i sovrummet.
 
Sen åkte vi hem och hämtade upp barn och karlar och begav oss ut i skogen.
Picknick, skattjakter, spring och lek underhöll vi oss med.
 
Jag tog en del kort men de får jag ta och gå igenom i morgon, nu börjar orken tryta.

 
Ja men det var väl vår helg i stora drag.
Nu laddar vi för en ny vecka.
 
Många söndagskramar till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar