fredag 23 augusti 2013

Vilken dag

Finns inget ont alls att säga om den här dagen, den har varit så himla bra, mysig, skön, lugn och perfekt.
Ingen stress, inga tider att passa, bara jag och mina tjejer....som hade en hel dag framför oss är vi vaknade i morse.
 
Vi åt frukost läääänge i soffan, jag hann med att göra lite smågrejer som jag hade på "att göra-listan".
Sen kom Meja-Lisas kompis Ebbe och knackade på.
Vi gick ut och cyklade, käkade kebab och bara hade det bra i solen.
 
Mot eftermiddagen gick vi hemåt eftersom vi skulle få besök av en annan vän till Mejjis.
På vägen hem hittade vi ännu fler vänner i lekparken och blev kvar där en sväng.
 
Mejjis med sin kompis Sixten...
 
 
De ses inte så ofta, men vad skoj de hade. Och vi mammor också. Vi skrattade åt deras upptåg och tokigheter. De var så himla mysiga hela eftermiddagen...
 
 
Härligt när det klaffar så bra.
Mot kvällningen kom vi på att vi lika gärna kunde åka och handla tillsammans.
Så vi gjorde ICA MAXI med två superuppspelta ungar och en bäbis.
 
Mycket tok blev det, men barnen var hela tiden glada och nöjda. Så det var bara en fröjd att handla.
 
 
Väl hemma igen så hade Joel kommit hem.
Vi fixade i ordning en smarrig vegetarisk måltid.
 
Färska majskolvar som vi kokade och åt med salt och smör...
 
 
Chevregratinerade rödbetor från mammas och pappas land...

 
Mums...
 
 
Jag älskar det här med mitt liv, den här spontaniteten som blir när vi bor så nära alla vänner.
Dagarna startar utan vetskap om vad den sen kommer att erbjuda.
 
I dag gav den även ett besök av en 6-dagars liten Lykke och hennes storasyster och föräldrar.
Och så kom Meja-Lisa vän Olle förbi en sväng också.
 

 
Sen blev det lite kärlek vid middagsbordet.
Mina älskade tre...

 
Nu ska jag snart ta och krypa ner i sängen.
 
Kram Sofia

1 kommentar:

  1. Vilken unerbar dag Sofia..Såna dagar är såå härliga..Kram till er alla..//Lotta

    SvaraRadera