tisdag 27 augusti 2013

13-08-26 och helgen

I dag fyller min lilla skrutta två månader.
Det har vi firat med att vara en aning kinkiga. Alltså hon har varit det, inte jag.
 
I vanliga fall är hon ju en väldigt nöjd bäbis, men i dag och igår har hon visat andra sidor.
Vet inte om det har att göra med att jag åt surströmming (med rå lök på) i lördags?! Det i kombination med att hon oturligt nog har gått och blivit lite snorig.
 
Meja-Lisa hann vara på dagis i tre dagar innan hon kom hem med en snorig näsa och dessutom smittat sin lillasyster.
 
Iris exakt två månader gammal...
 
 
 
Helgen spenderade vi hos Meja-Lisas och Iris farfar och Birgitta.
Vi hade den årliga släkttennisturneringen, Knektbacken Open.
 
Mejjis testar farfars gamla traktor...
 


 
Jag stod över tennisen i år. Är lite rädd om mina fogar.
De får vila ett tag till.
 
Mejjis och Joel...

 
Iris var också med och hejade på pappa...

 
Kusinhäng...

 
Pernilla in action...

 
Åskådare...

 
 
Kusinerna tog en paus från lek.
Sökte sig under trädet till skuggan...
 
 
De är ju i alla fall utomhus...
 

 
Deltagarna i årets upplaga av Knektbacken Open...
 And the Winner is...
 Efter tennisen åkte nästan alla deltagarna i väg och badade, medans några av oss stannade hemma och fixade i ordning maten.
 
Kräft- och surströmmingsskiva...
 



En trevlig helg som avslutades med att jag gick bort på kalas.
En vän bjöd in till söndagsmiddag och efterföljande fika.
Tack F för god mat och ett trevligt kalas...

 
Kram från mig
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar