tisdag 27 augusti 2013

Systrarna och jag

 
Två fina tjejer, de finaste i världen för mig.
Meja-Lisa och Iris.
 
Det är vi tre. Joel är i väg på jobb.
Vi får klara oss själva. Det går det med.
Men helst av allt vill vi ha honom hemma. Det är här han ska vara.
Hos oss, med oss.
 
Meja-Lisa sov hos mormor och morfar i natt.
I går kväll var jag och en vän i väg på "öppet hus" för PompDeLux.
Som vanligt underbara kläder. Men Meja-Lisa har inte bytt storlek och har väldigt mycket kläder just nu, så det blev inte så jättemycket shoppat. Men lite fick jag med på beställningslistan.
 
 
I dag började jag dagen med en långpromenad tillsammans med en vän och våra bäbisar i vagn.
Gick direkt vidare till ett naprapatbesök och fick mig en omgång.
Gick sen hemåt och Iris somnade i vagnen....och sov sen i två timmar. Underbart.
Hann både med en lång stund i solstolen samt en hel del pyssel i trädgården.
 
Sen kom vänner med barn och hälsade på en sväng.
Efter det kom min stora tjej hem.
 
Nu sover båda tjejerna och jag har lite tid för mig själv.
Har gjort mina rygg- och nackövningar, har färgat ögonbryn och fransar och snart ska jag ta mig en lång och skön dusch innan det är dags för sängen.
 
Tycker jag anar lite retningar i halsen och lite ont i huvudet.....vill inte!!!!
Har hällt i mig C-vitamin och hoppas nu på att sova bort det här.
 
Iris 2 månader...

 
Vet ni vem det här är då?
Jo det är Meja-Lisa när hon var två månader...
 
 
Rätt lik Iris va?
Ska bli spännande att se om vi får två lika tjejer här framöver.
 
Nu väntar duschen.
Kram och god natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar