måndag 6 maj 2013

Altan/veranda

Nu snackas det en hel del altan här hemma.
Det måste vara våren som gör det, viljan och lusten att göra om och göra nytt.
 
Eller jag har väl pratat altan sen vi flyttade in men Joel har inte riktigt varit med på noterna.
Men nu verkar även han kommit på andra tankar.
(Han är väl trött på mitt tjat)
 
Får väl bara se vart badrums-kalaset slutar i för slutsumma.
Men det är ju det här vi gillar att lägga pengarna på.
Ett hem som vi trivs i och där vi vill vara så mycket som möjligt.
 
Vi har ju ett stort fint uterum som ni ser på Joels ritning här nedanför, men så saknar jag en fortsättning ut i trädgården, en övergång från inne till ute.
Nu känns det så himla "ute" eller "inne".
 
Ja det är så här vi tänkt oss.
Möblerna är bara ditställda för att få lite känsla över vad det är, så de behöver ni inte stirra er blinda på...

 
Ja ja, vi får väl se när och om det här projektet sätter igång.
Eller i och för sig, Mejjis och Joel har ju redan börjat.
Joel har gjort ritning och Mejjis har börjat märkt upp vart altanen ska gå...

 
I dag är det rabatter med fina växter, buskar och blommor där vi vill ha altanen.
Kan väl tyckas att det är synd att ta bort all grönska, men varken Joel eller jag blir nå lyckligare av att titta på lite fina blomster.
Och blommor har vi tillräckligt ändå, hela trädgården full.
 
Ja vi får väl se vart det här slutar.
Ni hänger i alla fall med hoppas jag.
 
Ha en skön måndag!!
 
Kram Sofia

1 kommentar:

  1. Bra ide!
    Blir i kombination med bebben och M-L.
    Kör!
    Kram Marie

    SvaraRadera