måndag 6 maj 2013

3-årskontroll

 
I dag har vi varit på treårskontroll.
Ja den här lilla damen fyller ju tre år om en och en halv vecka.
 
Hon fick godkänt!
Vår lilla, stora, fina flicka.
 
18kg
99,4 cm lång
 
Inte illa pinkat.
 
I dag sa hon nåt så fint när vi åkte i bilen från dagis.
Hon såg sin stora kompis Elle genom bilrutan när vi åkte förbi hennes dagis.
Elle vinkade så glatt.
 
Då säger Meja-Lisa:
- Det var Elle, hon vinkade åt mig, hon var glad, hon är min kompis, jag tycker hon är söt, hon slåss aldrig, hon bara leker med mig, jag tycker om henne.
 
Ja det var Meja-Lisas spontana beskrivning av sin fina kompis Elle.
Den stämmer perfekt tycker jag.
 
Vår fina tjej, snart tre år.

2 kommentarer:

  1. Vad fina ord, lilla gumman. Tänk vad mycket tankar som ryms hos de små!

    Syns snart, kram S

    SvaraRadera
  2. Gullunge! Så otroligt fina ord från en som är 3 år!!
    Krama henne extra från mig!
    Marie

    SvaraRadera