söndag 5 maj 2013

God morgon

Det är söndag morgon och här sitter jag, klockan är bara fem.
Har varit lite krasslig den senaste veckan, så där lagom hängig så man kör på med det vanliga men inte känner sig hundra.
Men det är svårt att bädda ner sig och kalla sig "sjuk".
 
Nu vaknade jag med en kissblåsa som värkte och en igenbommad hals.
Så jag tar lite tid här innan jag gör ett försök att somna om.
 
Det är ljust ute och en underbart solig och vacker dag nalkas.
 
I går ägnade vi oss lite åt bakning.
Vi har ju snart en treåring här i huset.
Tre år.
Galet vad tiden rinner iväg.
 
Mini-cupcakes passar både stora som små...
 

Vi kör samma upplägg som tidigare "Meja-Lisa-födelsedagar".
Våra familjer kommer till lunch och sen ansluter annan släkt och kära vänner till stort kak-kalas senare på eftermiddagen.
 
Vi ska ha kalaset på torsdag, när det ändå är helgdag.
En vecka innan Meja-Lisas stora dag.
Vill hinna med kalas innan bäbben anländer (för i mitt huvud är jag ju "fullgången" i vecka 33).
 

 
I fredags kväll var vi på middag här på kvarteret.
En som vanligt mysig kväll med massa smaskigt att äta.
 
Meja-Lisa hade ett härligt dygn hos mormor och morfar.
De hade varit till grannstaden på lite jippo.
Hoppborg, godisregn och restaurangbesök bland annat.
 
Meja-Lisa har ju en förkärlek till att hoppa. Hon hoppar gärna och länge...överallt.
Det fick nu mormor och morfar erfara.
De höll aldrig på att få med henne ifrån hoppborgen.
 
I går eftermiddag anlände de hem hit.
Vi smaskade fika och bara tog det lugnt.
Härligt att ha vår lilla tjej hemma igen.
 
 
Att få tid på egen hand. Att veta att Meja-Lisa har kul och samtidigt får vi här hemma fixa saker ostört är så välbehövligt i mellan åt.
 
Vi hann med både det ena och det andra.
Både nytta, nöje och att ta en tupplur på soffan.
Och nu i dag är vi redo för en heldag med vår lilla Toka.
 
Ja men nu går jag och lägger mig en sväng igen då.
God natt och god morgon på er.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar