tisdag 26 mars 2013

Vecka 27



 
Vi är redan i vecka 27.
Jag tycker det här går galet fort.
Förstå att Meja-Lisa kom i vecka 33, det är ju inte långt dit.
Men förhoppningsvis väntar pyret i magen lite längre med att komma ut.
Hoppas Hoppas!
 
Drömde i natt att det var dags, att det var vecka 27 och jag var på väg att föda.
 
Jag mår bra tycker jag.
 
En trötthet finns där som smyger sig på så fort jag anstränger mig eller stressar lite för mycket.
Men jag är så stolt över mig själv, jag sätter stopp när den där tröttheten kommer.
En sån trötthet som jag tidigare inte brydde mig om utan bara körde vidare tills kontrollbehovet var stillat.
 
Jag har ju faktiskt en till att tänka på.
 
Är så tacksam för ett mail jag fick, ett mail gällande just att ta det lugnt och tvinga sig att vila.
Det gjorde att jag fick upp ögonen.
 
Jag har ont i svanken.
 
Plus 9 kilo på vågen.
Vet inte om det är normalt eller mycket?!
Med Meja-Lisa gick jag totalt upp 11-12 kilo.
Det lär jag ju slå med hästlängder den här gången.
 
Men annars så trivs jag med situationen.
Visst blir det jobbigare och jobbigare att knyta skorna och såna saker men det ingår ju liksom i paketet.
Bara att gilla läget.
 
Det mysigaste av allt är att se Meja-Lisas glädje, att se och höra henne prata om bäbisen flera gånger varje dag.
 
Här läser hon saga för bäbisarna trollet och dockan...

 
Ja det var en liten graviditetsrapport.
 
Ha en skön dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar