torsdag 28 mars 2013

Ledig Skärtorsdag

I dag är det Skärtorsdag, och inte vilken skärtorsdag som helst.
Jag är helt ledig.
Ledig från jobb och ledig från att vara mamma.
Det är bara jag i dag, jag och min alldeles egna tid.
 
Jag sitter här framför datorn och äter en tallrik fil med en klick lingonsylt i och flingor.
Snart ska jag sätta mig i soffan och läsa lite bok.
 
 
Jag gör ju vad jag vill i dag. Jag ska blanda nytta med slappa sköna stunder.
Jag ska få lite gjort så att resten av påskhelgen får frid, och så ska jag lyssna på kroppen och ta en promenad, sitta i solen och bara ta det lugnt.
 
Ingen stress och ingen press.
 
Jag vaknade redan klockan sex i morse så jag har redan hunnit med en hel del.
Gjort en sås, vikt tvätt, stoppat i en ny tvätt, fixat i ordning påskpresenter, städat i ett skåp mm.
Allt för att jag vill och känner för det.
 
Det är så härligt att få tid.
Allt går så mycket fortare utan en treåring kring benen.
 
Hasselnötsfyllda ägg har hamnat i påsktuppen. Får se hur lång tid det tar innan Meja-Lisa märker att den inte är tom längre...
 
 
 
Vi har en skön och mysig påsk framför oss.
Långfredagen tillbringar vi tillsammans med "Joels sida".
Påskafton får vi hem ett gäng glada vänner och barn.
Och nån av de andra dagarna träffar vi "min sida".
 
Öppnade nyss ytterdörren och söp in lite frisk luft och solens strålar. Ska snart ta mig ut på en promenad i det fina vädret.
 
Utanför dörren är påsken här...
 
 
 
Ha nu en underbar påsk och njut av allt den erbjuder.
 
Kram Sofia

1 kommentar: