måndag 18 mars 2013

Måndag

 
Då börjar måndagen lida mot sitt slut, eller det är ju egentligen nu min tid börjar.
Meja-Lisa sover och det är fritt fram att göra vad jag vill.
Gissar att det blir en stund här och sen tidigt i säng.
TV och läsa bok i sängen hör till mitt favoritslappande.
 
Det verkar som (peppar peppar) att sjukdomen har lämnat vårt hus.
Joel har varit pigg i tre dagar nu, men vi ska väl inte ropa hej riktigt än....inte om man ska lyssna på alla influensafall den här vintern i alla fall.
 
Men jag tror alla vitaminer har slagit ut alla bassilusker.
 
Förra veckan såg det ut så här på soffan.
Meja-Lisa gjorde sjuka pappan sällskap...

 
Vi har proppat i oss vitaminer.
Bär- och fruktdrinkar varje dag...
 

 
I dag ville Meja-Lisa följa med när E hämtade Olle på dagis, sagt och gjort.
Hon fick hänga med och även plocka upp Ebbe på sitt dagis innan de travade hemåt.
 
Så efter jobbet gick både jag och Joel och hämtade Meja-Lisa hemma hos Ebbe.
Mysiga ungar.
 
Vi tre tog en rask promenad i solen så att fläsket fick röra på sig och kroppen andas in friskluft.
Välbehövligt efter en arbetsdag inne på kontoret.
 
En bra måndag helt enkelt, en bra start på veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar