söndag 17 mars 2013

Ingen stress

 
Vad lycklig jag blir av sol och värme, att känna hur solen värmer mot kroppen.
Den här dagen har verkligen gett mig energi.
Bara saker i mitt tempo och ingen stress och press.
 
Och så har en fin nyhet nått mig.
Min vän har fått en son.
Storasystern har fått en lillebror.
Stor lycka och ett stort grattis från oss.
 
Vi började med ett besök hos ankorna (änderna).
En lycklig Meja-Lisa fick mata med gammalt bröd.
 
 
Väl hemma igen slöade vi alla i solen tillsammans med Mira (Mejjis namn på Mariah).
Lekte i trädgården och klippte lite äppelträd.
Köpte kebab och smaskade i oss.
 
 
Joel och Mejjis tog en lång sovstund,
då passade jag och Mariah på att ta en promenad och sen sitta och slöa i solen.
 
 
Nu har vi nyss kommit hem efter en promenad till affären.
Det är söndagskväll och bara slappa timmar kvar.
 
Jag har fått ett mail, ett mail som handlar om att ta det lugnt.
Jag tycker själv att jag har blivit bättre på att ta det lugnt och bara göra det jag vill och känner för.
Det här mailet gjorde mig ännu mer påmind om det.
 
Att vara gravid, samtidigt som man har ett eller flera barn sen innan och kör på som vanligt.
Städar, jobbar, flänger hit och dit, är alla till lags och sällan tar det lugnt....det är ingen bra kombination.
Samtidigt som att omgivningen förväntar att man ska vara precis så alert som vanligt.
Säkert funkar det för vissa men med mailet i bagaget tänker jag lova mig själv att "hitta tid för vila"
Det gör både mig, min kropp och bäbisen i magen gott.
 
Är jag trött ska jag vila....inte bara köra på!
 
Tack för mailet!
 
 
...Och tack för den här helgen.
En helg precis i min smak.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar