lördag 16 mars 2013

Spontan lördag

Lördagskväll här hemma.
En jättebra dag som nu slutade i illamående, vet inte vad som är i görningen.
Började bara må sjukt illa efter att Meja-Lisa och jag badat en timma.
Har tagit en Samarin och hoppas på snabb återhämtning.
 
Jag ska skriva några rader till er och sen ska jag gå upp och lägga mig, det får bli en tidig kväll i dag med.
 
Köpte mig lite fina ägg igår, de får ligga i mitt senaste loppisfynd tills de hamnar i riset...
 
 
Den här helgen har vi inte haft en enda sak inplanerad, det är såna helger jag gillar mest.
Då finns utrymme för spontanitet och sköna och trevliga stunder.
 
Vi har förenat nytta med nöje.
 
Meja-Lisa och jag har pantat alla burkar/flaskor medan Joel var på tippen med massa skräp.
Handlat nya ytterkläder till Meja-Lisa så nu är hon redo för vår.
(Tack farfar, julklappskuvertet hon fick i julas har i dag blivit två jackor och ett par fodrade gummistövlar....och än finns det pengar kvar i kuvertet)
Vi har mött upp fam. Almqvist för en fika.
Lämnat in båda bilarna för in- och utvändig tvätt.
Haft familjen Almqvist plus Mariah här på grillade hamburgare (premiärgrillningen för året).

 
Joel blev medbjuden på fest nu i kväll och jag och Meja-Lisa har haft "spa-kväll".
Vi har badat tillsammans i en timma och tvättat håret, smörjt hela kroppen med barnolja mm.
Nu sover hon gott i sin säng och snart är det dags även för mig.
 
Illamåendet börjar nu avta.
Jag släcker ner och beger mig upp i sovrummet, tror onsdagens avsnitt av Mia på Grötö får göra mig sällskap.
 
Hoppas ni alla har en fantastisk kväll.
 
Kram till er!!

1 kommentar: