tisdag 19 mars 2013

Kylan

Nu är jag så trött på den här kylan!!
Nu får det räcka tycker jag.
 
Jag brukar inte klaga över årstiderna, vi bor ju ändå i Sverige och då får vi räkna med att det är lite si och så med värmen.
Men nu har jag som sagt fått nog.
 
Det ser så fint ut ute och jag får lust att gå ut, men så kliver man utanför dörren och kylan biter tag i mig och det känns ända in i märgen.
Brrr...
 
Vårt gamla matbord, ifrån vår släktgård. Kul att det bor hemma hos oss nu när släktgården är såld.
 
 
Jag har inga problem med nollgradigt eller några grader åt plushållet, men -10 gillar jag inte.
Inte nu i Mars.
 
Ja ja, nog klagat för idag....gissar att om ett par veckor så är det lite varmare....och jag lite nöjdare och gladare.
 
Det skulle va mysigt om det var sol och lite varmare i påsk.
Hoppas!

 
Det blir i alla fall en mysig tisdag det här.
Drop in-fika på Meja-Lisas dagis på eftermiddagen som vi ska försöka hinna gå på.
Sen till kvällen ska jag träffa mina tjejer och äta taco.
 
Vi har ju jämt ätit taco tillsammans, i massor av år.
Innan alla barnen fick vi alltid till det en gång i veckan.
Nu har vi blivit lite sämre på den fronten.
Vi vill helst träffas "barnfritt" så vi får tid att prata och umgås. Men med pappor som jobbar kvällstid och andra sysselsättningar så är det inte lika lätt längre.
 
Men nu så, ikväll smäller det.
Taco med tjejerna för hela slanten.
Mysigt!

Även skåpet borta på väggen är från vår gård i Norberg.
Där var det träfärgat men hemms hos oss har det fått en mörkgrå färg.
 
Ha nu alla en bra tisdag, det tänker jag ha.
 
Kram Sofia

2 kommentarer:

  1. Fina bilder. Älskar ert matbord!! Och jag är också trött på kylan nu *suck* Sol till dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...ja det är kul med en möbel som har en historia, som har fått följa med hem till oss:-)

      Ja nu jäklar vill vi har vår!!

      Kram till dig

      Radera