lördag 9 mars 2013

Lite grönt på trappen

Meja-Lisa har åkt till mormor och morfar och jag har agendan fri fram till 18.30.
Då ska jag på middag här i grannskapet.
Tyvärr har min kära andra hälft gått och blivit sjuk så jag får gå själv på trevligheterna ikväll.
 
Det känns ju inte så kul men jag vill inte missa god mat, trevligt sällskap och melodifestival.
Och jag tror inte att sjuklingen har något emot att ha soffan för sig själv heller.
 
Så så får det bli, om han inte sover bort feber och sjukdom under eftermiddagen.
 
Jag har passat på att plantera lite blomster...
 
 
Påskliljor och pärlhyacinter får pryda vår trapp.
Det har sett så tråkigt där sen efter jul, men nu så...nu är den lite uppiffad.

 
Jag har även klippt bort lite torra gamla växter i trädgården, som nu har kikat fram när snön smällt.
Skönt att vara ute lite och samtidigt göra nytta.
 
Jag funderar på vad jag ska göra med resten av min lediga eftermiddag.
Jag ska helt klart hinna med en tupplur på soffan men har också planer på att byta sängkläder, måla panel på övervåningen (som jag glömde när jag målade trappan upp) och spraya mina loppis-tuppar.
 
Trevlig lördag till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar