fredag 8 mars 2013

Fredag

 
 Det är fredag och dagen har nyss börjat.
Lite annorlunda mot annars, någon saknas här hemma.
Ingen Toka som ska kolla på tecknat, äta frukost och ha min uppmärksamhet.
 
Meja-Lisa är hos mormor och morfar och anländer hem någon gång under dagen.
Jag saknar henne när vi är i från varandra men jag passar på att njuta av att få tid för mig själv och få göra det jag känner för samt få avsluta det jag börjar med...utan att bli avbruten under tiden.
 
 
Det är konstigt det där, ju äldre Meja-Lisa blir desto mer längtar jag efter henne när vi är i från varandra.
Men som sagt, jag vet att det gör mig gott, och det gör henne gott...och jag hoppas att det även gör "barnvakterna" gott.
 
Vi behöver alla lite tid för oss själva och känna efter vem man är utan sitt barn.
Nyttigt tror jag.

 
I går hade ju jag och J en överaskningskväll för våra killar, en lite sen Alla hjärtans dag-present.
Vi fokuserade på dom och gav dom det dom behövde och förtjänade.
 
De fick börja klockan fem med öl och snacks i bastun hemma hos U & J.
Sen fick Joel börja med att bli masserad av en massör som hade anlänt under tiden de satt i bastun.
Trekvarts knådning fick de känna av.
 
Sen lite soffhäng och tv-tittande under tiden vi lagade färdigt en smaskig måltid.
Oxfilé med ugnsrostad potatis, balsamicosky, ädelostsås och en tomat, avocado och mozarellasallad.
Smaskigt värre.
 
Till efterrätt fick de semletårta, en stor favorit hos de båda.
 
De verkade nöjda med sin kväll, lite bortskämda en helt vanlig torsdag.
Det behöver vi alla.

 
Snart ska jag möta upp min vän E, vi ska ut på fotouppdrag när vi ändå är barnlediga.
Vi ska försöka få till vår hemläxa.
 
En bild i rörelse.

 
 
I kväll ska jag Joel och Meja-Lisa ha riktigt jäkla fredagsmys, vi ska mysa så det står härliga till, vi ska suga ut så mycket Meja-Lisa vi bara kan.
För i morgon åker hon till mormor och morfar igen.
 
Det vankas festligheter för oss på lördagskvällen och då har Meja-Lisa det bättre hos mor och far.

 
Nu ska jag nog ta och packa i hop mig och bege mig ut.
Ut i det fina vädret med kameran i högsta hugg.

 
Jag måste köpa "helgblomster" i dag också, tulpanerna här hemma börjar hänga och jag är behov av nytt liv. Nya fräscha blomster som sprider välbehag här hemma.
 
Skulle behöva köpa något fint att ställa på trappan också.
Ja men det kanske blir mitt andra mission i dag.

 
Kram till er alla och ha en fantastisk fredag och helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar