torsdag 4 oktober 2012

Trädgård...

Jag är så sugen på att ha fixardag i trädgården, vill städa undan lite och njuta av frisk härlig höstluft.
Hoppas på bra väder i helgen så kanske vi kan ägna några timmar åt en höstig och ostädad trädgård...



Hallonhäcken ska få sig en rejäl omgång av mig, en del löv måste krattas upp (det kommer mera), gräset ska klippas osv osv. Jag känner mig laddad, nu inväntar jag bara tid och trevligt väder.

Meja-Lisa kommer älska att hoppa i lövhögen.






Vilken mysig eftermiddag vi hade igår.
Meja-Lisa var ju hemma från dagis med snorig näsa och lite hosta men pigg och kry för övrigt.
Hon sov länge på dan så då passade jag på att ha en mysig te och pratstund med min vän M.

När det var dags för henne att gå så kom Olle & Ebbe plus mammor.
Vi fikade och åt mellis och lekte så det stod härliga till. Någon eventuell trötthet hos Meja-Lisa märkte vi inte av. Efter ytterligare några timmar dök Elle & Holly plus mamma upp och leken fortsatte....ja ända fram till efter sju.
Härligt att se pigga och glada barn.

I kväll vankas det Te-kväll här hemma. Det ska bli så kul att ha lite glada tjejer på besök.
Jag ska baka lite smarriga baguetter kvällen till ära. Jag gjorde i ordning degen nu på morgonen och den ska nu stå i 8-10 timmar i rumstemperatur.
Bara att baka ut när jag kommer hem från jobbet. Smidigt.

Meja-Lisa fick dagis-ledigt i dag med, Joel skjutsade henne till mormor och morfar på vägen till jobbet.
Lika bra att vara hemma så länge det går. I morgon är det ledig dag för oss och sen en hel helg. Så på måndag är hon nog redo för dagis igen.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar