onsdag 12 september 2012

Uterummet

Uterummets tid är snart förbi, för den här gången. Snart är det kallt där under dygnets alla timmar.
Frukostarna är över och säkert luncherna också.

Efter en fin dag är eftermiddagarna och tidiga kvällar fortfarande sköna där ute.

Det är sorgligt, nåt ledsamt över det...det är väl det här med separationsångesten.

Sommartid står ju dörrarna öppna så fort vi är hemma och den naturliga in- och utgången blir genom uterummet.

Visst har vi värme och det är vinterisolerat och vi kan vara där även om det är tjugo minus ute men det blir ändå inte samma sak.
Det hör liksom våren och sommaren till.

Samtidigt är det skönt att flytta in, att få kura in sig, tända ljus och en brasa.

Jag tror jag passar att bo i Sverige, jag gillar den ångesten när en årstid är över och när en ny tar vid.
Det är en okej ångest, den är bara jobbig en stund och vips så har jag anpassat mig igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar