Visar inlägg med etikett Våra dagar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Våra dagar. Visa alla inlägg

onsdag 21 mars 2018

Midsommar 2017

Enligt tradition sen vi fick barn har vi varit vid Dybecksgården i Odensvi och firat midsommar.
Idylliskt, genuint och enkelt.

Och alltid har vi sällskap av de här ungskruttarna och deras föräldrar...


Meja-Lisa, Iris, Ally & Ture

Filthäng för pappor och småtjejer

Ally & Iris

Ally

Iris

En av pappas flickor, Iris

Den första, den största, en av de bästa, Meja-Lisa

Dans kring stången...




Kurt. Ture och Allys lillebror

Meja-Lisa och Ture

Efter firandet åkte vi vidare till kompisarnas sommarstuga för lek, mat och övernattning.
En perfekt midsommar, precis i min smak.

Kram Sofia

Skolavslutning 2017


Än en gång ska jag försöka komma ifatt och fortsätta fylla på med vårt liv här. Jag tror ju att jag ska komma ihåg "så som det är nu", men det gör jag ju inte, tiden går och vi förändras lite hela tiden, speciellt tjejerna.

I kameran finns bilder från juni 2017, det är dags att de får sin plats här och att jag sen fortsätter att fylla på med livet, med jämna mellanrum.

Mest blir det högtider och sammankomster, den "fina delen" av livet. Vardagen som är minst lika fin rullar på och förbi, den glöms bort att fotas.

I juni 2017 fick vi uppleva Meja-Lisas första skolavslutning, dagen då hon slutade förskoleklass.
Dagen då allt känns så lätt, när det är spring, skratt och sång på skolgården.
Förväntningar och glädje.


Förväntansfulla tjejer innan avfärd mot skolan och avslutning i kyrkan.

Meja-Lisa & Iris

Lillasyster Iris

När "Den blomstertid nu kommer" och andra vackra sommarsånger gör så att inte ett öga är torrt

Älskar skolavslutningar, det har jag alltid gjort. Är så glad att jag får uppleva detta många år fram över.

Snart är det ju dags igen, inte ens tre månader kvar.

Kram Sofia

fredag 14 juli 2017

Thailand 2017 - Februari

År 2017 är året då jag blev 40år, och det är året då jag önskar mig mer och mer lugn och ro, känner hur kroppen längtar och huvudet söker sig till lugna stillsamma platser. 

Så vi åker till Thailand...




Tre stillsamma veckor i Thailand.
Bara vi fyra.
Vi firar min 40-årsdag och Joels 38-årsdag.



Vi tillbringar våra tre veckor på Resorten Paradis Villa på ön Koh Kho Khao.
Ett fantastiskt lugnt, behagligt och rofyllt ställe, långt i från neonljus och folkmyller.
30st villor på en resort.
Ett Jättehärligt lugn men ändå lätt till umgänge med andra människor och sysselsättningar för både oss och barnen.


Solstolarna nedanför vår resort...


Största sandlådan, nästan helt för oss själva...



Såna här stunder i väntan på lunchen...


En av två pooler på resorten..


Många "Innanmiddagenisolnnedgångendrinkar" blev det...


På Joels födelsedag tog vi en båttur ut till en sandö, Koh Pah, ett stopp ute på havet för snorkling och sen en tid på lilla Sandön.




Vi kikade runt, fick frukt och dryck, snorklade, badade och bara hade det bra.






Sån där TID som är så dyrbar, sån tid som ger så mycket...


Ingen har bråttom...



Lediga lata dagar, precis så som vi önskade.


Ord och namn jag vill minnas: Hapla Beach, Pina Colada, A8, Pecky, Hula Beach, Hello Kitty, Sunset Beach, Marknad i Khaolak, passionfruktsdrink, Paradis Villa, Chang, Mamas Kitchen.

En resa att minnas, känslor att minnas.

Kram Sofia

fredag 11 november 2016

En rapport från sommar och höst!

Ja ha, då gör jag ett försök igen då, kanske lyckas jag med ett inlägg per årstid.

Förr bloggade jag typ varje dag, hur gick det till?!

Men jag får lite smått panik när jag tänker på att nästan ett år är urrivet ur min dagbok.
Ja ja, jag vet ju vad det beror på, bäbisåren, men nu börjar ju tiden återkomma till oss vuxna i den här familjen, nu när vi har en tjej på 6,5år och en på 3,5år.
De behöver inte oss 24 timmar om dygnet längre.

Jag har tömt min kamera, min kamera som hamnade i en påse i somras tillsammans med en smält Calippoglass, en kamera som nu lever sitt egna liv och som mest står på hyllan.

Men den funkar ibland. Kanske går den att lämna in och göras rent, eller så kanske jag får önska mig en ny.

Men några bilder fanns det i kameran.

Bilder från i Juli, när kusin Enni fyllde 11år.
När vi tillbringade några dagar vid deras sommarställe på Muskö.

Såna där dagar då vi fick uppleva ännu mera sommar.
Brygghäng, joggingtur, båtfärd till sjökrogen, bad, bastu, lek, skratt och god mat.

Här vankas det brygglunch/plock.





Kusiner som trivs så bra tillsammans.




Spanar på fiskar.

Även kvällsmat på bryggan.




Som sagt, det var härliga dagar med mycket sommar.

Sommaren bjöd även på en heldagsutflykt med vänner. Fika och klappa hästar på Markan i Strömsholm.
Jag skulle gärna sitta där just nu, känna värmen och dricka kaffe och äta mjukglass.
Så enkelt, lättklätt och skönt.
Men det går bra med vinter också, ett tag.


Utflykten innehöll även lunch på Borgåsunds Café, ett besök vid Borgåsundsfiskarn, och sen eftermiddagsfika vid Strömsholms slott.


Sen gick det visst över till höst i kameran.
Vi har ju vår favoritskog Kabbeskogen jättenära vårt hus, dit går vi ofta.
För att andas, leka, springa, leta pokèmon, äta blåbär, promenera och bara vara.
Älskar den skogen och vad den gör med mig.

Här är det Pokèmonjakt på gång.



I april fick en av mina kompisar sitt tredje barn, en fantastiskt söt flicka, Elise.
Tretton dagar gammal, då var hon här hemma hos mig.
Självklart måste man fotas när man är en nyfödd söt liten prinsessa.



En liten trettondagars som nu blivit över halvåret.


Nu ska vi se om jag återkommer lite snabbare den här gången, om kameran är på min sida, och om lusten och andan faller på.
Jag hoppas att jag är på gång.
Men lova, det kan jag inte.

Ha det så bra så länge!

Kram Sofia