tisdag 8 juli 2014

Vi har firat Iris

 
Vilken sommar vi fått. Vilken värme.
Jag klagar inte, jag njuter.
 
Vi har badat om dagarna och gottat oss om kvällarna. Men ikväll har jag en kväll på hemmaplan. En välbehövlig. Behöver se över logistiken för den närmaste veckan.
Kommande vecka innehåller en hel del. Bara massa kul men en del måsten krävs ju ändå.
 
 
I fredags hade vi kalas för Iris. Delar av släkten var här och firade henne.
 
 
 
Vi åt lunch och hade det bra i solen.
En lugn och avslappnad dag med ett fint kalas.
 

 
Jag och vår Iris.
Vår minsting.
 
 

 
När man fyller ett år måste man få en egen tårta.
Så har min mamma alltid gjort. Så i dag fick Iris sin ettårstårta av mormor.
 

 
Även vi andra fick tårta, men vi alla fick dela på en.
 
Leila Lindholms "Franska marängtårta"
Underbart god.
 
 
Syskon.
Pappa och faster.

 
Far och son.
Pappa och bror.

 
Kusiner som leker.

 
Kusinen Tova och Meja-Lisa

 
Härligt gäng.
Älskar Iris skratt.
Vilken glädje.

 
Iris och kusinen Tova.

 
Och storsyrran Meja-Lisa.

 
I dag har vi varit ute och åkt med vänners båt. En mycket skön och bra dag.
Hade med mig kameran så några bilder togs.
Ska försöka vara lite snabbare att visa er dom. Kanske redan i morgon. Vi får se.
 
Allsång på tv:n. Ska nog ta och flytta över dit.

Hoppas er sommar är underbar.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar