fredag 2 maj 2014

Veckan som gått

Nu får det vara nog med denna dåliga uppdatering.
Jag prioriterar visst min tid annorlunda nu. Men den senaste tiden skyller jag på det härliga vädret. Där har det prioriterats helt och hållet. Och jag gissar att ni också varit utomhus och inte väntat på blogginlägg från mig.
 
Varannan dag kanske jag kan ha som mål, sen kanske det blir lite hur som helst med det, men i alla fall något att satsa på.
 
Jag tog och tömde kameran och fann detta.
 
En mysig torsdag tillsamman med en fin vän.
Karlarna roade sig på sitt håll och barnen sov så gott.
Då passade vi på att dricka bubbel, prata om livet och smaska på lite gott.
 
En helt vanlig torsdag som blev jättefin.
 
 
Uterumstiden har börjat.
Än så länge är det för kallt för att äta frukost där ute, men eftermiddagar och kvällar spenderas jättegärna där.
Vi har planer på att lägga in en matta så att golvet blir lite varmare.
 
Olivträd och tomatplantor som tjejerna fick av farmor i påskägget.

 
En kväll satt Joel och jag i uterummet till 23.30, ingen tv, bara tystnad, prat och härligt ljus.

 
 
Det är härligt att uterumstiden är här.

 
Fina tjejer har vi haft i trädgården.
Lek, glass och härligt väder.

 
Vi har även haft vänner här på grillat och skönt umgänge.
Vännernas son (Meja-Lisas kompis) blev kvar över natten.
De sov så bra i Meja-Lisas säng och var så glada och snälla hela tiden.
Det är en fröjd att se hur de växer och utvecklas.
Sova över hos kompis liksom...

 
På Valborgsmässoafton blev vi bjudna till vänner. Vi var fyra par som skulle ha med sig fyra smårätter var samt varsin dessert.
16 rätter och 4 desserter.
 
Det var fantastiskt gott och allt smakade så bra. Fast det var så mycket mat så åt jag lite av allt och kände mig aldrig proppmätt. En härlig känsla som jag gärna tar med mig.

Tyvärr glömde jag kameran hemma så det blev inga bilder på den goda maten.
Hann dock ta två hemma när jag höll på att förbereda.

Minipizzor med ventricinasalami, spenat, chevre, honung och pinjenötter.

 
Detta är mjuka tortillabröd som jag penslat med ägg, strött sesamfrön och havssalt över och sen in i ugnen.
Sen är det bara att bryta i bitar.
Jag gjorde en chevrekräm som vi hade och doppade kexbitarna i.

 
I går var vi och firade kusin Ella. Hela 11 år var det dags för henne att bli.
Tyvärr glömde jag kameran här också, men delar med mig av lite halvdanna mobilbilder.
 
Födelsedagsbarnet som lyckades att äta en hel munk utan att slicka sig om munnen.
300 kronor tjänade hon på det.


 
Massor av god mat fick vi smaska på.
 
 
 
 
 
 
Och smaskigt fika.
 
 

Mina tjejer med sin farmor.
 

 
Paketöppning
 
 
Mina kalastjejer.


 
Det var en liten och snabb sammanfattning av våra dagar.
Nu har vi många lediga dagar kvar som vi ska fylla.
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar