onsdag 26 februari 2014

Kalashelg

 
Nu tog det sån där lång tid igen, jag vill inte att det ska vara så. Men just nu verkar jag prioritera tiden annorlunda. Dessutom är det slut på utrymme på min dator (!!!!), det ligger så sjukt mycket bilder i den. Och jättemånga bilder jag kan radera. Så när jag har lite tid över sätter jag mig och går igenom mapp för mapp. I dag fick jag loss lite utrymme och jag kunde föra in bilderna från kameran.
 
I kameran fanns lite bilder från vår helg.
 
Kalasförberedelser.
 
 
Jag och Joel har båda fyllt år nu i februari så vi slog ihop våra födelsedagar och bjöd in våra familjer i helgen.
Vi värmde upp uterummet och tillbringade hela dagen där.

 
Vi bjöd på fisk -och skaldjurssoppa med aioli och bröd.
Till efterrätt hade min mamma hjälpt mig och gjort två underbart goda tårtor.
 
Hela ligan.

 
Och lilla Iris.

 
Två kusiner och en faster stannade över natten. Vi kollade melodifestivalen och slappade i soffan.
Mysigt att ha de här. Och underbart att se Meja-Lisas lycka på morgonen när hon inser att kusinerna är kvar.
 
Kusinmys.

 
Jag fick de här fina gummistövlarna. Helt perfekta att hoppa i när det är lite blött ute. Eller jag gissar att jag kommer ta de ibland fast det är torrt. De är ju så snygga.

 
I måndags hade vi i vår lilla familj en mysig dag tillsammans.
Vi var och badade på dagen och sen på kvällen firade vi Joel. Han fyllde år i går, tisdag, men det gör även Meja-Lisas kusin Tova så då fick Joel bli uppvaktad en dag för tidigt.
 
Meja-Lisa kom på att hon ville baka muffins till sin pappa.
Vi kollade över vad vi hade i skafferiet och lyckades skrapa ihop banan -och chokladmuffins.

 
 
Joel däremot hamnade i jobbtelefonsamtal så jag lagade middag och bakade med en mammig bäbis på armen och en (snart) fyraåring som hjälper till så duktigt.
Men med en trött rygg och med ett bombnedslag i köket lyckades vi till slut slå oss ner vid dukat bord.
 
Ribs som hade fått stå och koka halva eftermiddagen, hemmagjord aioli, ungsrostat bröd, tomat- och avokadosallad och stekta haricoverts.
 
Mumsfillibabba.

 
I går var vi som sagt och firade Meja-Lisas och Iris kusin som fyllde åtta år. Lilla Tova är redan så stor.
 
I dag har jag och Iris varit på mysig frukost med mammor och bäbisar.
Vilken härlig tid i livet det är, att få vara hemma och bara rå om det finaste man har.
 
På eftermiddagen åkte mormor och morfar och Meja-Lisas kusiner och hämtade Mejjis på dagis (Kusinerna sover hos mormor och morfar i två nätter).
Sen kom de hem hit och lekte hela eftermiddagen.
Roligt för tjejerna att ses.
 
Nu har vi kväll här hemma. Båda tjejerna sover och jag bara njuter av tid som jag får spendera hur jag vill. De är helt underbara mina flickor, men efter en heldag tillsammans så är det så himla skönt när de somnar. Lugn och ro och tid att ladda batterierna för en ny dag.
 
I morgon blir det promenad med andra mammor, ska bara lämna på dagis först, sen åka och lämna in bilen och sen möta upp för en skön promenad.
 
Vi har haft härliga dagar, och det ligger mycket skoj framför oss också. Men det kanske jag kan skriva om i morgon. Jag tycker vi bestämmer det, att jag hör av mig i morgon igen.
Ha det bra så länge.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar