onsdag 8 januari 2014

Mina flickor

Jag tänkte uppdatera lite vad som händer med mina flickor.
Kanske är nån släkting intresserad, och så är det bra för mitt minne....ni andra får hålla till godo, hi hi.
Läs eller hoppa över.
 
Iris
 
 
Minstingen i familjen som nu är 6,5 månad.
 
Hon äter nu barnmat.
Ammar gör jag bara på morgonen och eventuellt en gång till. Men senaste dygnet fick hon bara sig en skvätt i morse.
Hon gillar maten, gröten och nu också vällingen.
Det känns väldigt skönt och jag känner mig redan fri igen, jag kan åka bort och hon klarar sig ändå.
 
Hon sitter själv men kan helt plötsligt ramla eller slänga sig åt sidan.
Men med lite stöd så klarar hon det själv.
 
Hon åker runt i gå-stol. Ingen dunderfart än men lite tar hon sig fram.

Hon sover i sitt egna rum sen två veckor tillbaka.
Det funkar kanon och både hon och vi sover bättre så.
Senaste natten såg ut så här:
Somnade 18.00
I med nappen 20.00
En skvätt välling vid 22.00 och blöjbyte. (Hinner inte få i henne välling innan hon somnar eftersom det är så tätt inpå kvällsmålet)
Nappen i nån gång på natten
Ammade 06.00 och somnade om.
Vaknade 08.00.
 
I bland ligger hon vaken och tjoar och pratar en stund efter att hon fått mat men det är inget vi behöver bry oss om. Hon somnar sen om själv.
Jag är väldigt nöjd med att hon är så lätt att göra med på natten. Det gör ju mig till en piggare och gladare mamma.
 
Meja-Lisa

 
Vår stora tjej som redan är 3 år och 8 månader.
 
Hon älskar att pyssla.
Pärlplattor, pärlhalsband, teckningar och massa annat pyssel skapar hon varje dag.
 
Hon pratar ofta om "när jag blir stor som dig mamma då ska jag också ha såna örhängen", "när jag blir stor som Elle, då ska jag också gå i skolan", "när jag blir stor som dig pappa, då kan jag nå upp till taket" osv osv osv. Så kan hon hålla på i evigheter. "Och när jag var så liten som Iris",  och när jag låg i din mage, mamma".....
 
Jag tycker att hon är i en rätt "lätt period" just nu.
Hon är glad och kramgo.
Ger gärna bort en kram.
Hon kan vara lite "butter" och tjura till lite. Men nu förtiden är det aldrig så långvarigt. När hon var mindre var hon mer långsint.
 
Hon är fin med sin lillasyster och hjälper gärna till att få henne glad och plocka upp hennes leksaker.
 
Hon har mer och mer gått över till storlek 110 i kläder, men kan ha de flesta 104-kläderna än.
 
Hon gillar det som är läskigt och pratar gärna om troll, spöken och monster.
 
 
Två härliga flickor som har sina sidor de också, precis så som alla barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar