tisdag 31 december 2013

Dockhus

Meja-Lisa fick ju ett dockhus i julklapp. Mitt gamla dockhus som jag hade när jag var liten, och som jag ärvt av två andra tjejer.
 
Det såg inte så roligt ut, varken huset eller möblerna.
Så vi bestämde oss för att fixa till det lite.
 
Så här såg det ut innan homestylingen.
 
 
Och här är alla möblerna.
Inte så moderna direkt.
 
 
Efter förvandlingen passar det lite bättre in år 2014.
Rummen har fått sig lite kärlek och möblerna lika så.

 
Jag och Joel tog oss an målning och tapetsering. Medans min mamma fixade allt som har med tyg och textil att göra.
Hon klädde om stolar, sydde nya sängkläder till sängarna och fixade och grejade.

 
Jag hade som önskan att inte köpa så mycket nytt utan helst återanvända det som fanns.
Jag tycker vi lyckades himla bra. Det enda som såg väldigt trist ut var köket ( kyl och ugn och sånt) så det fick hon nytt i julklapp.
Men annars så har möblerna målats och klätts om.
 
Köksstolar med skinnklädsel.

 
Hallen nere.

 
Små foton på väggen.

 
Med lite sprayfärg på sängarna och nya sängkläder så ser det ju ut som nya möbler.
 
 
Ett jätteroligt litet projekt som gjorde vår flicka så glad.
 
Kram Sofia

1 kommentar:

  1. Åh, vad fint det blev! Bra pysslat alla! Kramar Marie

    SvaraRadera