fredag 25 oktober 2013

Ullared

Jag var ju ute på vift igår, jag var på en bussresa till Ullared.
Men nu är jag hemma hos den här lilla lillskiten igen.
Helt underbart att vara borta en dag och helt underbart att vara hemma och vara tillsammans igen.
 
Vi har ju försökt ett tag att få Iris att ta flaska men utan vidare resultat.
Vi har testat både det ena och det andra....ja typ alla tips vi fått.
 
Dagen innan jag skulle åka så testade jag att ge henne med sked, och det var lite populärare.
Min mjölk gick bäst och ersättning gick lite sämre.
 
Men i alla fall så beslutade vi att jag skulle åka. Hon skulle ju inte svälta ihjäl, bara vara mindre nöjd.
 
Nu är jag i alla fall hemma igen och det gick hyfsat bra för Joel och Iris.
Hon började visst att äta gröt, det var det som funkade bäst.
Och hon verkar inte ha fått ont i magen av den.
Så slutet gott, allting gott.
 

 
Jag gjorde många bra fynd i Ullared.
Älskar ju att fynda.
 
Klänning och tröja till Meja-Lisa.
 
 
Vår-jacka och en tuff t-shirt, även det till Meja-Lisa.

 
Lite vinterkläder till Meja-Lisa.
Egentligen har vi redan köpt ny vinterjacka till henne men jag tycker det är så tråkigt att sätta på den redan nu när det inte är någon snö, nu när hon ligger i sandlådan och smutsar ner sig och eventuellt förstör jackan. Så hon fick en extra-jacka. Jag vet ju att många av Meja-Lisas kläder kan ju även Iris ha sen så då känns det helt okej att handla lite extra.
 
Jacka, mössor och vantar.

 
Gympa-kläder till Meja-Lisa.

 
Lite smått och gott till Iris.
Pyjamasar, dreggellappar, nappar, påslakan mm

 
Ny baddräkt till Meja-Lisa.
 
 
Lite "bra att ha-saker".
Ramar, ljus, servetter och presentpapper.

 
Lite fint.
Köpte egentligen tre av de fina ljuslyktorna med trollsländan på, men en påse åkte i backen och två av ljuslyktorna gick i kras. Trist.

 
 
Joel fick lite presenter också.
T-shirtar, skjorta, mössa och vantar mm.


 
Jag köpte massa julklappar också och mycket annat bra.
Det roligaste av allt var nästan att gå och leta efter småsaker till Meja-Lisas paketkalender.
Ska bli såå kul att se henne öppna dem sen i December.
 
Nu får vi hålla i plånboken ett tag.
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar