torsdag 10 oktober 2013

Iris rum och Netto

 
Iris har fått en byrå i sitt rum. En byrå som tidigare var omålad, som jag köpte på en auktion för ungefär femton år sedan.
Den har följt med mig till några hem, samt stått i mors och fars förråd, och nu ett tag har den stått i vår källare.

Men nu så, nu har jag målat den vit.
Och den har fått flytta in hos Iris. Eller hon bor ju inte där än, men det är hennes blivande rum i alla fall.
 
 
Det går lite segt med det här rummet, men det är ju ingen brådska heller. Det får ta sin tid.
Vet ju inte riktigt vad jag ska ha i hennes rum, vad behöver man?
Det är kul att det inte är färdig, då finns tid att ändra, vrida och vända.
 
Hornen där på byrån måste få en plats på väggen.
 

 
Tänk att butiken Netto överaskar i mellan åt, ganska ofta faktiskt.
Netto har blivit ett naturligt stopp på nån av veckans morgonpromenader.
 
Förra veckan fanns de här underbara ugglorna i sortimentet.
Självklar fick Iris två stycken.
 
 
För några veckor sen köpte jag de här skålarna.
Mina nya favoriter.
 
 
Alltid lika spännande att läsa deras reklamblad som dimper ner i brevlådan varje måndag.
 
Att köpa snygga saker till billigt pris är det bästa jag vet.
Fynd!
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar