tisdag 1 oktober 2013

Fixar...

Höst betyder för mig att del kliar lite i inrednings- och fixarfingrarna.
Men just nu är jag inte sugen på ett "stort projekt", det räckte med badrum och altan i våras.
Nu är jag mer sugen på smått fix, sånt som jag behärskar själv.
 
Bara pynta om lite, eller måla nån mindre sak, ja sånt som är lätt och som går relativt snabbt.
 
Kom på att jag hade tre Vee Speers-vykort liggandes.
De fick pryda väggen i hallarna...
 

 
Flaskor på skåpet i hallen...

 
Min vän F kom med ett gäng päron igår, till vår stora förtjusning.
De var jättegoda, och fina...


Jag har precis målat färdigt en byrå till Iris rum. Och i kväll tog jag mig an lite nya målar-projekt.
Ett litet bord och två stolar har blivit grundmålade.
Visar er sen, när de är färdiga.
 
På skänken i vardagsrummet...

 
Min minsting idag...

 
På väggen sitter ett gammalt skåp.
Ett skåp från vår gamla släktgård.
Det är kul att vissa av grejerna har fått leva vidare här hemma. För gården är såld sen nästan 1,5 år tillbaka.
Men skåpet fick följa med hem till oss...

 
Kram Sofia

1 kommentar:

  1. Så himla fint, du är så duktig, både på att fixa och att fota =0)
    Nu ska vi "hem" till helgen igen men det är så när som redan fullbokat igen, galet, men kul så klart med, men vi kanske ses i skogen eller lekparken om vi har tur ;0)
    Längtar tills nästa gång vi kan ses på en fika hemma hos er, det är så mysigt, men då har jag nog med mig min tjej med! KRAM

    SvaraRadera