söndag 29 september 2013

En skön söndag

Här har vi söndagskväll, en mycket skön sådan.
Tjejerna sover.
Joel har gått ner i biorummet och kollar nån film, jag sitter här. Ska kolla Moreus snart.
 
Kusinerna har åkt hem.
Det blev två mysiga dygn tillsammans.
Full fart från morgon till kväll, så nu är det underbart med lite lugn egentid.
Men det är en fröjd att se tjejerna tillsammans, att de leker så bra och har kul hela tiden.
Gissar att alla somnar gott ikväll.
 
I morse fick de plättar till frukost, vilken lycka...
 
 


 
 
Jag unnade mig också...

 
 
Vi har varit ute en del också. Tjejerna lekte för fullt och Iris sov i vagnen så jag passade på att göra lite nytta.
Hann med att klippa gräset, rensa bort gamla växter samt måla en vända på en byrå till Iris rum.
Nu är det nog bara nån vända kvar sen kan den få flytta in.
Joel rensade lite i garaget samt tvättade lite fönster på nedervåningen.
Skönt att få lite gjort.
 
Vid lunch kom mamma och pappa, de åt lunch med oss och sen tog de med tjejerna hem.
Nu är det deras tur att vara barnvakt.
 
 
När de åkt stängde jag in Joel och Mejjis i lekrummet och Iris fick gå och sova.
Jag dammsög och torkade golv och städade upp efter en fartfylld helg.
Nu är det en riktigt skön känsla i kroppen.
 
Det känns rent och fint...

 
...och jag ska snart slå mig ner i soffan.
 
 
Jag hade säkert köpt 30 mandariner innan den här helgen, nu finns inte en enda kvar men jag gissar att det är en hel del C-vitamin i tjejernas kroppar.
 
Nej nu tar jag och myser ner mig i soffan.
Ha en skön kväll och en bra start på nästa vecka.

 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar