torsdag 12 september 2013

Trött!!!

Musten har gått ur mig. Jag känner mig helt färdig.
Det är helt underbart att Joel kommer hem nu, om ett par timmar är han nog här.
 
Det tar på krafterna att "rodda" i hop allt en liten familj kräver.
Jag är så galet imponerad av alla ensamstående och alla som har en sambo som jobbar borta mycket.
 
Jag är ju van att Joel kommer hem om kvällarna, inte som nu när han varit borta nästan alla vardagar i tre veckor. Och dessutom är jag ju inte van att vara själv med två barn, jo nu är jag det, efter de här tre veckorna.
 
Min största, min fina, min Meja-Lisa...
 
 
Tänk att få gå utanför dörren helt själv, med bara mig själv och mina tankar.
Måste ta mig en sån stund i helgen.
Helt på egen hand med bra musik i lurarna.
Det får bli mitt prio ett den här helgen.
 
Min minsta, min fina, min Iris...

 
Jag har två datum inbokade nu i höst, två datum som är inbokade för bara mig.
De datumen är det fokus Sofia, de datumen känns så himla välbehövliga just nu.
 
En lördagskväll ska jag i väg på middag med bara tjejer, inga barn.
Jag ska njuta, jag ska prata, jag ska vara tyst, jag ska dricka vin, jag ska bara vara mig själv.
 
Nästan ett dygn ska jag åka bort, från tidig morgon till sen kväll.
Jag ska åka på en bussresa till Ullared, och vet ni vad? Vet ni vad jag mest ser fram emot?
Jo att sätta mig på bussen, sitta och babbla, kanske sova en stund, äta lite medhavd fika....ja bara sitta ner och inte bli störd.
 
Ja ni hör ju, jag behöver lite tid, min rygg behöver lite avlastning....och mitt huvud behöver lite lugn och ro.
 
En liten stund, ja en liten stund för mig själv så är jag nog med i matchen igen.
För det är kul att spela match också.
 
Kram och God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar