fredag 16 augusti 2013

Meja-Lisa 3år och 3månader

 
I dag har jag haft en mycket bra dag. Jag, Iris och en vän har varit och shoppat lite i granstaden.
Meja-Lisa har varit hos mormor och morfar.
Det har varit helt fantastiskt skönt att slippa vara en tjatig mamma till en tokig treåring.
Skönt för oss båda.
 
Och så precis lika fantastiskt skönt när hon kom hem igen, glad och sprallig. Och härligt att höra henne berätta att hon haft kul hos mormor och morfar, att de hade bakat en liten sockerkaka och att det hade plockat bönor. Allt med lycka och glädje i rösten.
 
 
Det känns som att det hänt väldigt mycket med Meja-Lisa den här sommaren.
Hon leker helt annorlunda. Hon kan både bli styrd i leken samt styra den själv.
Hon har blivit så himla mycket mysigare. Från att tidigare knappt dela ut en puss eller kram så är hon nu en väldigt kramig och pussig tjej.
Det är inte bara vi som får ta del av hennes värme utan även andra kan få sig lite kärlek från vår tjej.

 
Vi har länge fått tjata på henne att säga:
-Tack -Hej då och -Förlåt
Helt plötsligt har det släppt.
"Förlåt" kan ännu vara svårt att få ur henne men de andra två får vi nu ofta höra.

 
Härom veckan när vi var och handlade så sa Joel till Meja-Lisa ute på parkeringen, att hon skulle akta sig för bilarna.
En bil började backa och kom rätt nära Meja-Lisa och Joel.
Då utbrister Meja-Lisa:
-Det var nära våra ögon!
 
Hi hi....så himla underbart när det kommer så mycket skoj ur hennes mun.
 
-Jag vill titta på Tubjub, säger hon när hon vill titta på Youtube.
 
Hon har berättat för mig att Juveler är nästan som glas och att de går sönder om man tappar de i golvet. Hon har även berättat att Vikingarna har avlånga spetsiga hattar och att även båtarna ser ut så.
 
Ja det är kul att ha att göra med en treåring.
En klok treåring som vet vad hon vill.

 
Mina ord om min underbara stora flicka.
 
Kram mamma Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar