måndag 10 juni 2013

Måndag

 
Det är måndagkväll och jag sitter här nere för mig själv, både Joel och Meja-Lisa sover.
Jag njuter av lugnet och passar på att skriva lite här.
 
Jag var lite skeptisk till den här dagen, var lite orolig att den skulle bli tuff för trötta mig.
Meja-Lisa och jag ensamma hemma en hel dag. En trött, gravid mamma och en treåring.
Men det har väl gått helt okej.
 
Morfar kom och lekte lite i förmiddags så jag kunde ligga ner en sväng.
Sen lät jag Mejjis sova hur länge hon ville efter lunch, då passade även jag på att sova.
 
Meja-Lisa har varit lite "kladdig" i ögonen i ett par dagar, inte jättefarligt men lite i hoptorkat när hon vaknat. Hon åkte bil med nervevad ruta en liten stund i lördags, vet inte om det kan ha kommit av det?!
Får se hur det är i morgon bitti och om hon kan gå till dagis.
 
Hon är lite extra "känslig" också.
Vet inte om det är ögonen som irriterar eller om det är nån ny fas på intågande.
Hon bryter i hop för minsta lilla.
I dag råkade jag hälla i filen i hennes tallrik och hon bröt i hop och låg på golvet och gastade i en kvart.
-Jag ville göra kälv (själv)!!!!!!
 
Ja allt vi gör, gör vi på fel sätt just nu.
Men hon vänder väldigt snabbt också, helt plötsligt är hon glad och lycklig igen.
Det går snabbt i svängarna.
 
Ja ja...bara att bita ihop.
 
Det har ju regnat och ruskat en del i dag, så jag bjuder på ett par bilder från insidan av huset...
 


 
Joel kom hem tidigare från jobbet idag, han kände sig inte hundra.
Ingen feber men frös som bara den och allmänt hängig.
Hoppas även det är något kortvarigt.
Vi behöver ju all energi vi kan få här hemma.
 
I alla fall så tyckte vi att vi behövde livas upp lite.
Så efter kvällsmaten satt vi tre igång och bakade en tårta.
Mejjis bakar ju så mycket "geggamoja-tårtor så vi tyckte att det var dags att få baka en riktig tårta.
 
Hon gjorde nästan allt själv.
Här garnerar hon så fint, så gott som varje jordgubbsskiva har hon lagt på...

 
Noga ska det vara...

 
Snart är alla jordgubbar på plats...

 
Färdig...

 
Och den smakade mmmmmmm...

 
Ja en tårta gjorde oss lite piggare och gladare.
En måndag som får betyget godkänt!!
 
Det är fler som gissat på när vår bäbbe tittar ut och om det blir en pojke eller flicka.
Så nu har jag har uppdaterat "När föds bäbben-listan"
Spännande att se vem som kommer närmast.
 
Sov så gott nu allihopa!
 
Kram Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar