söndag 9 juni 2013

Graviditeten


36+6,
Det var så länge läkaren ville att man skulle vara gravid.
Då är bäbben färdig.
I dag är jag där.
 
Jag som oroat mig så att föda lika tidigt som med Meja-Lisa (33+3). Jag är i hamn, jag kan slappna av, den kan komma nu.
Underbar känsla.
 
Men jag föredrar att få gå lite längre ändå.
Mycket vill ha mer.
En vecka till tar jag gärna, och om en vecka säger jag väl samma sak, då vill jag ha ytterligare en vecka.
 
Men jag tror inte det blir så länge till.
Har en hel del "förvärkar", det drar både i mage, ner på benen och ut i ryggen.
Bäbben är fixerad.
Den ligger väl bara och väntar på ett läge att få komma ut.
 
Jag har fått några gissningar på när den ska komma, tänkte dela med mig...och sen ser vi vem som "vinner"
 
Själv röstade jag på att den skulle komma den 7 juni och att det skulle bli en flicka, men där har vi redan gått förbi så jag är ute ur spelet.
 
Peter 6 juni pojke
Fridha 7 juni pojke
Emma 12 juni pojke
Jenny 15 juni flicka
Lisa 16 juni flicka 
Sandra 17 juni flicka
Emelie 19 juni pojke
Sara 28 juni flicka
Lotta 29 juni pojke
Joel 30 juni flicka
Karin 4 juli pojke
 
Är det någons gissning jag missat, eller är det någon som vill komma med en?
 
Ja när kommer du och vem är du?
Frank eller Iris
 
Välkommen hem till oss är du i alla fall, du har en storasyster som pratar om dig varje dag.
Snart blir ingenting sig likt här hemma, och helt plötsligt kommer allt vara "som vanligt" och vi kan inte tänka oss att du inte funnits.

Blivande storasyster...

1

8 kommentarer:

  1. Jaha, hade jag glömt att gissa kön?!.. Hm, jag gissar på flicka då :)

    SvaraRadera
  2. åhhh så mysigt. Tänk ja.. att ni inte har en aning om hur det blir, och sen som du säger är det som om han/hon alltid funnits hos er.
    Mejja-Lisa kommer ju inte veta att hon någonsin varit ensam med er.
    Hoppas du får en fin dag idag, här skiner solen från klarblå himmel.
    Och ja då kommer hon snart.. eller han. :)

    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är konstigt det där...hur fort man vänjer sig vid det "nya".
      Vad härligt det lät med sol och klarblåhimmel....hos oss har den kikat fram emellanåt...men även en del regn och åska:-(

      Ta hand om dig med!!!

      Kraaaaam

      Radera
  3. Jag tror 16 juni flicka! Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Vet inte varför jag inte kan kommentera från mobilen men nu passar jag på när jag sitter med datorn :)
    17 juni, flicka.
    Lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har hört att man får kommentera som "anonym" från telefonen. det verkar funka bättre för vissa:-)

      Kram

      Radera
  5. Jag tror du får en pojke den 19 juni. Åh det är så spännande sånt här!! /e

    SvaraRadera
  6. Tror oxå 19 juni en pojke :) kram Monica

    SvaraRadera