lördag 27 april 2013

Solig lördag

Vilken härlig dag.
Underbart att få lediga helger med så här fint väder.
 
Vi har gjort en hel del nytta idag.
Varit till tippen.
Varit hos mor och far och kört allt deras ris och grenar till tippen.
Röjt och rensat i trädgården.
Tagit fram utemöbler och tvättat rent dom.
Sen nu ikväll har jag grejat lite inne.
Joel är på fest och Meja-Lisa blev kvar hos m & p.
 
 
Vad barnfri tid är underbart i mellan åt.
Att känna att jag hinner med det jag vill göra och samtidigt veta att Meja-Lisa får full uppmärksamhet på annat håll.
Gott för oss båda.
 
Jag får sån energi av sån här tid.
Jag skulle kunna hålla på hela natten och pula och greja, men nu har jag faktiskt satt stopp.
Nu ska jag strax poppa popcorn och sätta mig i uterummet och läsa bok.
 
Uterummet ja, jag är kär i det rummet, vill vara där hela tiden.
Än så länge är det lite kallt där på morgonen så frukosten får fortfarande intas inomhus....men snart så.
 
Jag håller på att diskar flaskor och damejeanner som ska få stå på skåpet i uterummet.
Tills vidare är det lite annat smått och gott som får pryda skåpet.

 
I morgon ska solen stråla på oss igen, påstår i alla fall yr.no.
Hoppas hoppas.
 
Vill ha en till sån här dag.
Trädgården börjar närma sig "färdig-vårstädad"
En del rabatter kvar.
Tidigare ägarna var verkligen tokiga i  buskar, blommor och växter.
Men jag klagar inte, det ger så mycket frisk luft, träning och energi.
Kanske inte det ultimata när man är gravid, då borde man kanske ligga i solstolen lite mera.
Snart så...
 
 
Nu drar jag mot spisen och popcorn-kastrullen.
 
Hoppas ni har en jättebra lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar