torsdag 4 april 2013

En perfekt ledig eftermiddag

 Min och Meja-Lisas eftermiddag igår var helt perfekt.
Tänk vad lite värme och sol gör med mig.
Jag får ju vårkänslor i hela kroppen.
Och att få vara ledig också.
 
Jag hämtade Meja-Lisa på dagis.
Efter några hundra meter i vagnen så sov hon.
 
Hemma slog jag mig ner i solen och njöt av lunch och lite bokläsning sen slog även jag ihop mina blå.
Vaknade utvilad och svettig (vid den här tiden på året är det ett nöje att bli svettig i solen).
 
När sen Meja-lisa vaknade så lekte hon i flera timmar i sandlådan, hon serverade mig "drinkar", "glass" mm i solstolen där jag satt.
 
Hon har blivit så duktig på att leka själv.
Bara jag låtsassmakar på det hon bjuder på så är hon nöjd.
 
Senare på eftermiddagen gick vi bort till lekparken och mötte upp Ebbe plus mamma L.
Lek och stoj även där.
 
Sen berättade L att hon sett en annons på blocket att ett par ville sälja massa saker som stod i deras lada.
Vi blev såklart jättesugna och ville åka dit med detsamma.
 
Sagt och gjort.
Hem och in med två ungar i bil och en smörgås att äta på vägen.
 
Och vilken guldgruva.
Vi skrotade runt där i alla skrymslen och vrår och hittade massa fina saker.
 
Dessutom var barnen helnöjda precis hela tiden och det gör ju en på gott humör.
 
Några av våra fynd...
 

 
Jag som precis pratat om att jag ville ha en gammal bänk i trädgården, och här fanns den.
 
Annonsen hittar du här
Åk dit och fynda vettja.
 
På hemvägen stannade vi på Mac Donalds och stillade våra kurrande magar.
Väl hemma igen så var jag och Mejjis så smutsiga av lek och loppisjakt att det blev ett ordentligt bad, och alla kläder fick snurra runt i tvättmaskinen.
 
Vilken härlig dag....och som dessutom resulterade i röda kinder.

2 kommentarer:

  1. Hej Sofia.
    Tack för vänliga ord! Det glädjer mig att ni blev nöjda=) Med vänlig hälsning, Anette.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vi som ska tacka, Nettan. Vilken fyndlada!!!
      Hittar du nåt mer gammalt trädgårdsbord så är jag intresserad.

      Hoppas du snart får ihop en slant till renovering.

      Tack och Kram

      Radera