fredag 5 april 2013

Barnvagn

Här går det snabbt i svängarna.
Nu är barnvagn inhandlad.
Så himla skönt att ha det gjort och att vi känner oss nöjda.
 
Här om dagen la jag ut frågan till mina vänner på Facebook.
Vad ska vi ha för vagn?
 
Många är ju såna som älskar den här biten, att leta runt, känna, klämma, diskutera och läsa för och nackdelar.
Men jag tillhör inte dom.
Jag vill att någon talar om för mig vad som är bäst och vad jag ska köpa.
 
Min barnvagnstokiga vän pratade omkull mig och det fick bli BRIO GO.
Den var vi inne på till Meja-Lisa men så i sista stund övertalade en försäljare oss att köra på en URBAN JUNGLE "Swift".
 
Jag var kanonnöjd med liggdelen men när det var dags att byta till sittdelen kändes Meja-Lisa alldeles för liten och det kändes som hon skulle ramla ur.
När hon sen blev större var jag helnöjd igen.
 
Men jag vill inte uppleva den där känslan igen och det tror jag jag slipper med denna fina vagn.
 
 
 
Vi hade sån tur att dessutom hitta en två månader gammal vagn på blocket, såg precis ut som ny men priset skillde flera tusenlappar.
Ibland ska man ha tur.
(Tur att det finns de "mammor" som byter vagn varannan månad)
 
Liggdelen är använd i två månader och även babyskyddet...
 
 
 
 
Sittdelen är aldrig använd och skötväskan ser inte heller använd ut.
Det känns så skönt att ha detta fixat, att slippa ha det att tänka på mot slutet.
 
Jag tyckte den var så fin i blå och med vitt Chassi.
Passar både flicka och pojke.

Jag och Joel hade några kriterier som vi ville att barnvagnen skulle uppfylla och jag tror att vi fått med de på denna vagn.
Svängbara framhjul
Bra packmöjlighet
Vändbar sittdel
Ergonomisk sittdel
 
Skönt också att babyskyddet går att fästa på chassit.
 
Härligt att den nu står i källaren och väntar på nedkomsten.
I sommar ska vi tillsammans trava runt här på gatorna.
 
Nu är det bara en ståbräda till Meja-Lisa som ska införskaffas, sen är vi redo att vara fyra.
 
Tack alla ni som engagerade er i barnvagnsfrågan.

4 kommentarer:

  1. Hi hi jag känner mig lite skyldig, men jag är också övertygad om att ni kommer bli nöjda :-) Den ser jättefin ut och kommer passa perfekt till både lillasyster eller en brorsa!

    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du SKA känna dig skyldig;-)
      Nej men jag är glad att jag har en sån barnvakns-tok som dig:-)
      Det blir kanon med denna fina vagn.

      Vi kör barnvagnsrace i sommar vettja;-)

      Kram

      Radera
  2. Tycker ni har gjort ett suveränt val, jag tänker främst på att babyskyddet går att klicka i på chassit. Tääänk om jag vetat att det fanns såna vagnar när Viggo var liten plutt...
    Så ofta som man fick lyfta över honom sovandes från bilstolen till liggvagnen och vise versa. Eller släpa runt på en stor Acta Graco på shoppingturen.
    Nä ni kommer nog bli helnöjda tror jag.
    går också i byta-barnvagns-tankar nu, fast sittvagn då, finns mycket fint
    Ha en fortsatt bra helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att höra Ammi...., det känns som att valet blev bra,nu är det bara att återstå och se.
      Och det blir väldigt skönt med bilstolen...kan nog bli användbart.

      Kram till dig!!

      Radera