onsdag 13 mars 2013

Videkissar

Onsdag och snö igen...
Ingen sån där adventskänsla nu när snön faller.
Nu är jag ju redo för vår.
Jag behöver inte ha sol och 30 grader, jag vill bara få lite vårkänslor.
Torra vägar, solstrålar och fågelkvitter.
 
Apropå vår så har vårt stora videträd (heter det så?!?) slagit ut.
Trädet är fullt av små fina videkissar.
Hoppas de fortfarande mår bra trots att de fick snö på sig i natt.
 
Vill någon ha kvistar är det bara komma och ta.
Ring bara på så får ni något att klippa med.
 
Jag har tagit in några kvistar som fått blivit kompis med tulpanerna...

 
Är det inte vår ute så får vi se till att ha det inne.
 
Det positiva med att vintern håller sig kvar är att jag då tror att det blir en rekordsommar.
Vet förstås inte om det är så bra för egen del.
Kan gissa att jag kommer att vara rätt svettig ändå i sommar.
Svett, bröstmjölk och kroppskontakt där runt valkarna på magen.
 
Ja ja... det gick ju bra för tre somrar sen, så jag gissar att vi överlever den här också.
 
Jag får väl bosätta mig i barnpoolen i trädgården.
 
I dag har vi ledig eftermiddag, och så har vi pappan hemma. Han känner sig lite piggare och jobbar hemifrån idag.
 
Fotokurs till kvällen, jippi!!

1 kommentar:

  1. Va nice med videkissar i trädgården! Om jag har vägarna förbi så hör jag av mig :)

    SvaraRadera